خبرگزاری کار ایران

حق‌شناس:

لطمه‌های زیادی به هنر مجسمه‌سازی وارد شده است/حمایت شورای شهر از پروژه‌های هنری زیباسازی

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۲۰۴

عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش تاکید کرد: سازمان زیباسازی می‌تواند در حوزه هنر حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد اگر هنرمندان با استفاده از هنر خود به داد این شهر برسند.

به گزارش ایلنا، محمدجواد حق‌شناس در نشست شورای فرهنگی سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان اینکه حوزه زیباسازی در شهر تهران از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: در همه شهرهای دنیا اگر هدف و محور اصلی مدیریت شهری، آسایش، رفاه و همچنین رضایت مردم باشد قطعا عنصر زیباشناسی می‌تواند یکی از مهمترین فاکتورهایی اولیه حقوق شهروندی به حساب آید. 

وی با اشاره به اینکه مردم حق دارند از محله زندگی خود رضایت داشته باشند، اظهار داشت: مدیریت قدرتمند و هوشنمد شهری باید فضای شهر را به گونه‌‌‌‌ای سامان دهد که شهروندان و همچنین مسافرانی که از شهر عبور می‌‌کنند بتوانند از زیبایی شهر بهره‌‌مند شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه مهمترین وظیفه سازمان زیباسازی و مدیریت شهری توجه به عنصر زیبایی است، تصریح کرد: معتقدم سازمان و حوزه‌‌های زیادی می‌‌‌توانند در کنار سازمان زیباسازی به زیبایی شهری کمک کنند. 

حق‌شناس با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته به هنر تجسمی و مجسمه‌‌‌‌سازی لطمه‌‌‌‌های زیادی وارد شده است، خاطرنشان کرد: برخی برداشت‌های نادرست از هنر مجسمه‌‌‌سازی باعث شده این شاخه مهم هنری در کشور در معرض آسیب جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شهر تهران می‌تواند میزبان خوبی برای آثار ارزشمند هنرمندانی باشد که زیبایی را برای شهر به ارمغان می‌‌آورند، ابراز داشت: مردم باید از ذات هنر بهره‌‌‌مند شوند. به همین دلیل معتقدم که وظیفه شهرداری و شورای شهر این است که بتواند پیوند مناسبی بین هنر هنرمندان بزرگ این سرزمین و شهروندان که به عنوان بزرگترین متقاضیان محسوب می‌‌شوند، برقرار کند.

این عضو شورای شهر به سرقت مجسمه‌های فاخر شهری طی سال‌های گذشته اشاره کرد و بیان کرد: در دهه‌‌‌های گذشته برخورد نامناسبی با حوزه هنری داشته‌ایم و همین دلیلی شده تا نتوانیم به سرقت مجسمه هایی که در شهر انجام شده، توجه جدی داشته باشیم.

حق‌شناس با اشاره به بدهی ۵۵ هزار میلیاردی شهرداری تهران که امروزه بر دوش مردم سنگینی می‌کند، یادآور شد: با توجه به بدهی‌های پیش آمده طبیعی است که اولویت اصلی شهردار تهران پرداخت حقوق ۶۵۰ میلیاردی کارمندان شهرداری تهران در ماه باشد، اولویت دوم نجات درختان شهر از خشک شدن و همچنین اولویت سومم بر زمین نماندن زباله‌‌‌های مردم باشد. معتقدم در این گرفتاری معلوم نیست که هنر اولویت چندم شهردار تهران باشد.

به گفته وی، سازمان زیباسازی می‌‌‌تواند در حوزه هنر حرف‌‌‌‌های زیادی برای گفتن داشته باشد و هنرمندان با استفاده از هنر خود به داد این شهر برسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز