خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد:

درخواست ۱۰ هزار دانشجو برای دریافت ارز دولتی/ کاهش طول مدت تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۹۸۱

معاون آموزشی وزارت بهداشت از درخواست ۱۰ هزار دانشجو برای دریافت ارز دولتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، گفت: وزارت بهداشت به طور مستقیم نمی‌تواند در زمینه آزمون‌های بین‌المللی که با ارز آزاد برگزار می‌شود تصمیم‌گیری کند، ما نظر خود را در این مورد به بانک مرکزی منعکس کرده‌ایم با توجه به شرایط فعلی کشور فعلاً ارز دولتی برای آزمون‌های دولتی نداریم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: بر اساس اطلاعات 8 تا 10 هزار دانشجو در خارج از کشور تحصیل می‌کنند و پیش‌بینی می‌کنیم که 400 تا 2 هزار نفر برای تحصیل به داخل کشور بیایند.

لاریجانی با اشاره به درخواست دانشجویان خارجی برای دریافت ارز دولتی گفت: تاکنون 10 هزار نفر درخواست دریافت ارز دولتی از وزارت بهداشت داشتند و از این تعداد سه هزار نفر مورد تأیید وزارت بهداشت برای دریافت ارز قرار نگرفتند و 7 هزار نفر تایید شدند.

لاریجانی در رابطه با آموزش مجازی در دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: از مهرماه امسال دروس تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی در سایت قرار می‌گیرد و از طریق دانشگاه مجازی در اختیار دانشجویان کل کشور قرار خواهد گرفت.

او افزود: به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ کرده‌ایم تا بین‌المللی سازی را در دانشگاه‌ها پیگیری کنند و تاکنون سه هزار دانشجو از 43 کشور دنیا در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مشغول به تحصیل هستند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در وزارت بهداشت سند فعالیت بخش خصوصی در آموزش پزشکی با رعایت استانداردها در دست اقدام است بیان داشت: آئین‌نامه این سند در مراحل نهایی خود قرار دارد.

لاریجانی در ادامه گفت:برخی برای تحصیل در رشته پزشکی به دنبال دور زدن کنکور هستند،افراد با استعدادهای بالا در رشته‌های علوم پزشکی تحصیل می‌کنند و وزارت بهداشت مخالف دور زدن کنکور برای ورود به پزشکی است.

او تاکید کرد که به دلیل مشکلات ارزی در کشور کسانی که قصد دارند در خارج از کشور در رشته پزشکی تحصیل کنند باید توجه داشته ‌باشند که مؤسسات مورد تأیید وزارت بهداشت را برای تحصیل انتخاب کنند تا پس از بازگشت به کشور دچار مشکل نشوند و در این راستا شورای ارزشیابی تصمیمات مهمی را برای جلوگیری از دور زدن کنکور گرفته است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در رابطه با برنامه تحول آموزش علوم پزشکی تاکید کرد که این برنامه در حال توسعه است و به طور جد پیگیر مأموریت‌گرایی دانشگاه‌های علوم پزشکی هستیم.

او افزود: بر اساس طرح تحول سلامت مأموریت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی تعیین شده تا بتوانیم مشکلات نظام سلامت را حل کنیم.

لاریجانی گفت: برنامه آموزش مهارتی و حرفه‌ای در حوزه علوم پزشکی در وزارت بهداشت پیگیری می‌شود، مؤسسه‌ای،‌‌ توسعه برنامه آموزش مهارت‌های علوم پزشکی را دنبال می‌کند که با اجرای این برنامه‌ها مدرک‌گرایی کاهش می‌یابد و به سمت صلاحیت حرفه‌ای و کارآفرینی حرکت می‌کند.

لاریجانی با اشاره به اینکه حوزه پزشکی محل رقابت استعدادهای درخشان است گفت: در وزارت بهداشت به دنبال آن هستیم که چگونه نخبگان و استعدادهای درخشان را ارتقاء دهیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در ادامه گفت: سال گذشته تمام مؤسسات آموزش پزشکی مورد اعتباربخشی قرار گرفتند و این اولین بار است که دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌های ما پس از سه دهه اعتباربخشی می‌شوند.

او افزود:طول دوره‌های پزشکی کاهش پیدا می‌کند، در حوزه پزشکی و دندانپزشکی به دنبال کاهش طول دوره تحصیل هستیم و این موضوع را در برخی رشته‌ها به عنوان مثال تخصص کودکان در دست اجرا داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز