خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس پایتخت:

عدم پایبندی دوچرخه‌سواران به قانون/پلیس پایتخت در استفاده از موتور برقی پیشگام خواهد شد

کد خبر : ۶۶۱۹۴۲

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به نگرانی‌های خود در خصوص دوچرخه‌سواران گفت: متاسفانه اکثریت دوچرخه سواران قوانین رانندگی و راهنمایی را رعایت نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار رحیمی (رئیس پلیس تهران) امروز در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه تخصصی دوچرخه شهری و صنایع وابسته با اشاره به اهمیت حمل و نقل عمومی و بیان اینکه از زحمات شهردار و اقدامات معاونت حمل و نقل و ترافیک تشکر می‌کنم، گفت: من حساسیت ویژه‌ای به مسائل ترافیکی دارم و معتقدم مسائل زیست محیطی باید در کنار این مهم قرار گیرند.

سردار رحیمی ادامه داد: برخی از خودروها ابتدایی‌ترین مسائل را هم رعایت نمی‌کنند. شش ماهه اول سال وضعیت خوبی در خصوص آلودگی هوا نداشتیم و پلیس از همین حالا قصد دارد برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی را در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس پلیس پایتخت با تاکید بر اینکه دوچرخه سواران قوانین را رعایت نمی‌کنند، افزود: من همین الان هم نگران دوچرخه‌سواران هستم. متاسفانه آنها به هیچ عنوان اصول دوچرخه‌سواری و قوانین را رعایت نکرده و حتی کلاه هم سر نمی‌کنند و احتمالا قصد داریم همانطور که موتورسواران را آموزش می‌دهیم در راستای آموزش دوچرخه‌سواران هم بکوشیم.

سردار رحیمی ادامه داد: امروز با راه‌اندازی پلیس دوچرخه سوار قصد داریم در راستای استفاده از این وسیله پاک پیشقدم شویم. همچنین قصد داریم موتورسیکلت‌های برقی را جایگزین موتورسیکلت‌های دیزلی کرده و در استفاده از موتور برقی پیشقدم باشیم.

رحیمی همچنین در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت رعایت قانون تصریح کرد:‌ مهمترین موضوع برای ما رعایت قانون است، متاسفانه دوچرخه‌سواران قانون را رعایت نکرده و شاهدیم علاوه بر آنکه در سمت اشتباه خیابان دوچرخه‌سواری می‌کنند از چراغ قرمز هم رد شده و به قوانین احترام نمی‌گذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز