خبرگزاری کار ایران

رونمایی از کتاب‌های ویژه دانش‌آموزان دارای مشکلات یادگیری

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۳۷۲

برای نخستین بار در نمایشگاه دستاوردهای وزارت آموزش و پرورش رونمایی از کتاب های ویژه دانش‌آموزان دارای مشکلات یادگیری می شود.

به گزارش ایلنا، محمد حسن نژاد با اشاره به تعدد و تنوع فعالیت های سازمان آموز ش و پرورش استثنایی اظهار کرد: این سازمان به عنوان تنها مرکز فعال در حوزه آموزش کودکان با نیازهای ویژه ، اقدامات زیادی انجام داده است که تنها بیش از 50 عنوان از فعالیت ها در نمایشگاه دستاوردها در معرض دید عموم قرار گرفته است و در همین راستا  برای  نخستین بار از کتاب های ویژه دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری رونمایی خواهد شد.

وی افزود: کتاب های درشت خط ، وسایل جهت یابی ، کتاب های بریل، دستگاه پرکینز، لوح های علائم خط بریل، مجموعه آموزشی اعداد، خود آموز الفبای فارسی بریل، درس افزارها و... ویژه دانش آموزان با آسیب بینایی در این نمایشگاه ارائه شده است.

مسئول غرفه سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه قرار است از کتاب های آموزشی ویژه کودکان دارای مشکلات یادگیری رونمایی شود، خاطر نشان کرد: این مجموعه کتاب شامل 4جلد است که با تلاش معاونت برنامه ریزی آموزشی و توان بخشی سازمان تهیه شده و در آن  برای اولین بار به شکلی دقیق و کاربردی به این موضوع پرداخته شده است.

وی در ادامه گفت: از دیگر اقدامات سازمان نشریه پیام توانایی است که به طور اجمالی به معرفی 330دانش آموز با نیازهای ویژه  پرداخته است که در سال تحصیلی جایر موفق به پذیرش در دانشگاه ها وموسسات آموزش عالی شده اند.

حسن نژاد تصریح کرد: نرم افزارهای زبان آموزی، CDهای ویژه دانش آموزان ناشنوا، وسایل کمک آموزشی مربوط به مهارت های نوشتاری، DVD های آموزشی فراگیر سازی، راهنمای فعالیت انجمن اولیاء و مربیان و... از دیگر مواردی است که مستندات آن درنمایشگاه حاضر در اختیار همگان قرار گرفته است.

شایان ذکر است  اجرای زنده فعالیت های دانش آموزان در بخش های نقاشی، تصویرگری ، صنایع دستی و ... از دیگر اقدامات غرفه سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نمایشگاه دستاوردهای وزارت آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز