خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی:

اجرای طرح تحول سلامت دولت را به بدهکار بزرگ صنعت داروسازی کشور تبدیل کرد

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۱۳۳

نایب رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی گفت: اجرای طرح تحول سلامت دولت را تبدیل به یک بدهکار بزرگ به صنعت داروسازی کشور کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس کبریایی‌زاده (نایب رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی) در نشست خبری از اقدامات نسنجیده دولت درحوزه سلامت انتقاد کرد.

کبریایی با تاکید بر اینکه اجرای طرح تحول سلامت باعث شد که دولت به یک بدهکار بزرگ صنعت داروسازی کشور تبدیل شود، گفت: حال و روز صنعت داروسازی خوب نیست و این مساله ناشی از بی‌تدبیری‌ها و اقدامات نسنجیده و ناپخته دولت در این حوزه است.

وی به این نکته اشاره کرد که دوره وصول مطالبات صنعت داروسازی به ۵۷۰ روز رسیده است؛ در حالی که طی ۱۰ سال اخیر دوره وصول مطالبات، ۳۰۰ روز بود.

کبریایی‌زاده گفت: مشکلات صنعت داروسازی ربطی به تحریم‌ها ندارد، دشمنی با صنعت داروسازی در داخل کشور است؛ چرا که از وقتی طرح تحول سلامت اجرا شد، از همان موقع هشدار دادیم فکری به حال نقدینگی صنعت داروسازی بکنید، چون در غیر این صورت نابود می‌شود.

نایب رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی گفت: هزینه‌های صنعت داروسازی ۳ برابر شده و روز به روز دارد از جیب می‌خورد و به سمت نابودی می‌رود. ما نگران تهدیدها و تحریم‌های خارجی‌ها نیستیم، صنعت داروسازی توان تامین داروی مورد نیاز کشور را دارد، به شرطی که حمایت شود.

کیانوش جهانپور(سخنگوی سازمان غذا و دارو) در ادامه این نشست گفت: سازمان غذا و دارو حامی معنوی ایران فارما است و سعی داریم با یک برند رویدادی در هر حوزه شرکت داشته باشیم که ایران فارما انتخاب ما در حوزه دارو است.

وی افزود: پیشنهاد داده‌ایم ایران فارما در فضای مجازی  تبدیل به یک رویداد دارویی شود که تنها در یک برهه زمانی خاص که در کل سال فعالیت نداشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز