خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

برندهای آلاینده را محدود می‌کنیم/جایگاه‌های قدیمی میوه‌و تره‌بار را مناسب‌سازی می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۰۷۲

معاون بهره‌برداری و بهداشت سازمان میادین میوه و تره‌بار با بیان اینکه محصولات به صورت رندم نمونه‌برداری شده و به لحاظ میکروبی و میزان آلایندگی آزمایش می‌‌شوند، گفت: اگر برندی مشکل داشته باشد، آن را محدود می‌کنیم. اختلاف معناداری از نظر میزان انگل قبل و بعد از ریشه زنی سبزیجات وجود دارد.

علی عفتی (معاون بهره‌برداری و بهداشت سازمان میادین میوه و تره‌بار) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه در دو سال گذشته بیش از شصت جایگاه برای میوه و تره‌بار بازسازی شده است، در خصوص وضعیت نامناسب برخی از جایگاه‌ها گفت: سازمان میادین قدمتی چهل ساله دارد و برخی از این جایگاه‌ها ساختار نامناسبی نداشته و در گذشته برخی فقط متشکل از چند کانکس بودند. 

عفتی با بیان اینکه در بازارهای جدید چنین مشکلی ندارند، افزود: بودجه ما محدود است و در چند سال آینده با برنامه‌ریزی جایگاه‌های قدیمی که دچار مشکل هستند را  مناسب‌سازی خواهیم کرد.

معاون بهره‌برداری و بهداشت سازمان میادین میوه و تره‌بار در پاسخ به این سوال که کارگران میادین آموزشی کافی ندیدند و شرایط زندگیشان نامناسب است، گفت: یکی از برنامه‌های ما آموزش کارگران و روسای بازار است.

وی در واکنش به این سوال که چگونه از کیفیت محصولات خود مطمئن می‌شوند، افزود: همه‌ی میادین دارای یک رئیس بازار است که محصولات را از نظر کیفی کنترل می‌کند، از سوی دیگر ما به صورت رندم از محصولات نمونه‌برداری می‌کنیم و به لحاظ میکروبی و میزان آلایندگی آن‌ها را آزمایش می‌کنیم. اگر برندی مشکل داشته باشد، آن را محدود کرده یا به آن‌ها زمان می‌دهیم که محصول خود را اصلاح کنند. 

عفتی با اشاره به مطالعاتی که در خصوص آلایندگی  سبزیجات انجام  شده است، تصریح کرد: با کمک متخصصان دانشگاهی، مطالعاتی در خصوص انگل‌ها، روی سبزیجات مختلف، قبل از ریشه زنی، انجام دادیم و اختلاف معناداری از نظر میزان انگل قبل و بعد از ریشه زنی وجود داشت. 

وی در انتها خاطرنشان کرد: سازمان میادین و تره‌بار تنها جایی است که ریشه زنی انجام می‌دهد، ریشه زنی از نظر اقتصادی هم به مردم کمک شایانی کرد. پیش از ریشه زنی بیست درصد سبزیجات ضایعات بود و باید از منازل جمع‌آوری می‌شد. این ریشه‌ها به همراه خود انواع آلودگی‌ها و پاتوژن‌ها را به داخل خانه‌ها می‌برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز