خبرگزاری کار ایران

سردار محمدیان خبر داد:

کلاهبرداری ۲۰ میلیاردی یک باند خانوادگی در کرج

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۵۰۲

فرمانده انتظامی استان البرز‌‌ از دستگیری اعضای باند کلاهبرداری خانوادگی که با شگرد همراه بانک از طعمه‌های خود مبلغ ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد .

به گزارش ایلنا، سردار عباسعلی محمدیان با اعلام این خبر گفت: در پی وصول یک فقره پرونده سرقت اسلحه شکاری به شیوه کش روزنی از کلانتری ۱۲ چمران به پایگاه یکم پلیس آگاهی استان البرز، بررسی موضوع در دستورکار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: طبق اظهارات شاکی محرز شد که شخص ناشناسی، طی تماس تلفنی با وی درخواست خرید یک قبضه اسلحه شکاری را دارد و با مراجعه به مغازه وی اسلحه را خریداری و به شیوه پرداخت اینترنتی وانمود و مبلغ ۵۰ میلیون ریال هزینه فروش اسلحه را به حساب وی واریز کرده است، در حالی که پس از بررسی‌‌‌‌های صورت گرفته متوجه می‌‌‌شود، مبلغ مذکور به حساب وی واریز نشده است.

فرمانده انتظامی استان البرز افزود: در بررسی‌‌‌‌های تکمیلی ماموران مشخص شد، متهم در استان‌‌‌های آذربایجان، مازندران، قزوین و تهران نیز به همین شیوه با هویت و مشخصات ظاهری متعدد اقدام به خرید طلا، گوشی موبایل، پوشاک، لوازم جانبی کامپیوتر و تجهیزات داخلی خودرو کرده و پس از پرداخت هزینه اموال خریداری شده به صورت پرداخت اینترنتی و ارسال پیامک جعلی مبنی بر واریز وجه نقد از طریق گوشی تلفن همراه و نیز جلب اعتماد فروشنده، از آنها کلاهبرداری می‌‌کرد.

محمدیان اضافه کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و چهره‌‌نگاری‌‌‌های فرضی، چهره متهم از سوی شاکی شناسایی و مخفیگاه وی به صورت نامحسوس تحت‌‌نظر قرار گرفته شد؛ کارآگاهان پس از اطمینان از حضور وی در منزلش، ساختمان به تحت محاصره ماموران درآمد.

وی ادامه داد: زمانی که ماموران قصد رفتن به داخل منزل را داشتند، متهم با قفل کردن درب اصلی و ممانعت از ورود ماموران به داخل، به همراه اعضای خانواده‌‌‌اش از طریق پشت بام اقدام به فرار کردند که با سرعت عمل ماموران دستگیر و در بازرسی از منزل وی یک قبضه اسلحه شکاری سرقتی و گوشی تلفن همراه کشف شد.

شگرد کلاهبردار سابقه‌‌‌دار

این مقام ارشد انتظامی افزود: متهم که دارای هشت فقره سابقه کیفری است، به ۷۰۰ فقره کلاهبرداری از شهروندان در شهرهای مختلف کشور اعتراف و درخصوص شیوه و شگرد کلاهبرداری‌‌‌ها اذعان کرد به منظور خرید از مغازه‌‌های مختلف با اعضای خانواده‌‌‌اش وارد مغازه مذکور شده و پس از خرید، به فروشنده اعلام می‌‌کرد که وجه خریداری شده را از طریق موبایل بانک پرداخت می‌‌کند.

محمدیان اضافه کرد: متهم پس از وارد کردن شماره فروشنده و نیز رمز دوم خود، زمانی که مشخصات بانکی فروشنده روی صفحه ظاهر می‌‌‌‌شد با نشان دادن صورت وضعیت موجود و جلب اعتماد فروشنده، قبل از زدن دکمه تایید، به جای شماره کارت فروشنده، شماره کارت خود را ثبت و انتقال وجه را انجام می‌‌‌داد.

وی ادامه داد: در این لحظه فرد کلاهبردار، پیامک تراکنش انتقال وجه واریز شده به حساب خودش را به فروشنده نشان داده و باعث گمراهی فروشندگان می‌‌‌شد.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه مبلغ کلاهبرداری‌‌‌‌های انجام شده ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است، اظهار داشت: تا کنون ۱۲ نفر از مالباختگان شناسایی شده‌‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز