خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس تهران بزرگ مطرح کرد:

پراید همچنان درصدر پرسرقت‌ترین خودروی کشور/اجرای طرح امنیت شبانه تهران آغاز شد

کد خبر : ۶۵۶۳۰۰

رییس پلیس تهران بزرگ گفت: نصب GPS روی خودروها یکی از ضرورت‌هایی است که حتما باید مورد توجه خودروسازان داخلی قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی (رییس پلیس تهران بزرگ) در سومین طرح دستگیری سارقان سطح شهر تهران که پیش از ظهر امروز در اداره پلیس آگاهی به مرحله اجرا درآمد، گفت: در طرحی که طی روزهای اخیر از سوی پلیس آگاهی به اجرا درآمد؛ سارقان حرفه‌ای که به صورت باندی اقدام به سرقت، جعل، کلاهبرداری و ... کرده بودند؛ شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی ۱۴۷ نفر از آنان دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه ۵۷ درصد از این افراد سابقه دار بودند، خاطرنشان کرد: افراد دستگیر شده جزو سارقان حرفه‌ای هستند. این افراد در قالب ۳۹ باند فعالیت می‌کردند.

وی افزود: ۱۷ باند از این ۳۹ باند در حوزه سرقت به عنف و کیف قاپی، پنج باند در حوزه سرقت مغازه و منزل و ۱۵ باند نیز اقدام به سرقت خودرو داخل خودرو کرده بودند که تنها یکی از باندهای سرقت خودرو تاکنون به بیش از ۵۳ فقره سرقت اعتراف کرده است.

رحیمی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا پراید همچنان پرسرقت‌ترین خودروی کشور است یا خیر؟ گفت: متاسفانه در تهران همین خودرو بیشترین آمار سرقت را دارد. نصب GPS روی خودروها یکی از ضرورت‌هایی است که حتما باید مورد توجه خودروسازان داخلی قرار بگیرد.

رییس پلیس تهران بزرگ گفت: متاسفانه خودروهای داخلی ما مشکلات جدی در حوزه ایمنی دارند و ما در پیگیری‌های خود به دنبال این هستیم تا به منظور کاهش سرقت این خودروها دستگاه‌های GPS روی این خودروها نصب شود.

رحیمی درباره سرقت تلفن همراه نیز گفت: درخواست ما از شهروندان این است که با توجه به افزایشی که در قیمت تلفن همراه نیز داشتیم اولا حتما از گوشی تلفن همراه خود مراقبت کرده و نیز هنگام خرید حتما سریال گوشی را یادداشت کنند. چراکه ما در لیست‌هایی که تهیه کرده‌ایم با ثبت سریال گوشی‌های همراه اقدام به ردیابی و کشف آن خواهیم کرد.

رحیمی همچنین از اجرای طرح‌های مشترک برای ساماندهی موتورسیکلت‌سواران با همکاری شهرداری خبر داد و گفت: در این خصوص طرح‌های ویژه‌ای داریم که به زودی جزئیات آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی همچنین از افزایش سرقت‌های خرد در تهران در سال جاری خبر داد و گفت: البته در سرقت‌های عمده، سازمان یافته و سرقت‌های خاص کاهش چشمگیری داشته‌ایم. از سوی دیگر کشفیات ما هشت درصد افزایش داشته است.

رحیمی با اشاره به میانگین سنی سارقان دستگیر شده در اجرای این طرح نیز گفت: میانگین سنی این افراد حدود ۳۰ سال است.

رحیمی در پاسخ به سوالی درباره رسیدگی به پرونده‌های کشف نشده سرقت در سال‌های گذشته نیز گفت: تمام افرادی که در پلیس آگاهی و کلانتری‌های ما تشکیل پرونده‌ شده‌اند، مورد بررسی و رصد کارشناسی قرار می‌گیرند و فعالیت آنها حتی بعد از آزادی از زندان نیز رصد می‌شود.

رئیس پلیس پایتخت همچنین از آغاز طرح امنیت شبانه تهران از اوایل این هفته خبر داد و گفت: این طرح با کمک پلیس آگاهی، راهور، پلیس پیشگیری و دیگر پلیس‌های تخصصی در سطح شهر تهران ادامه داشته و ما در پارک‌ها و نقاط مختلف شهر نیز حضور داریم. طرح‌های امنیت محله محور را نیز با جدیت ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز