خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد:

درمان اعتیاد معتادان متجاهر وظیفه وزارت بهداشت نیست/پس از درمان کسی آنها را تحویل نمی‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۲۹۳

سخنگوی وزارت بهداشت گفت:اگر معتاد متجاهری یه اورژانس مراجعه کند و وضعیت اورژانسی داشته باشد، بدون اسناد هویتی هم امکان تحت درمان قرارگرفتن دارد.

ایرج حریرچی (سخنگوی وزارت بهداشت) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با عدم پذیرش معتادان متجاهر توسط مراکز درمانی و اینکه طبق گفته رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران، چهار هزار معتاد متجاهر داریم که باید از سوی بهزیستی و وزارت بهداشت پذیرش شوند اما این اتفاق نیفتاده است، بیان داشت: برخی از معتادین متجاهر فقط بیماری اعتیاد دارند و درمان آنها مسئولیت وزارت بهداشت نیست.

او افزود: معتادان متجاهری که بیماری‌هایی به غیر از اعتیاد دارند باید توسط مراکز درمانی پذیرش شوند، اما مساله‌ای که وجود دارد این است که اغلب آنها کارتن‌خواب هستند و هیچ اوراق هویتی ندارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: آنها اوراق هویتی ندارند و به همین خاطر توسط بیمه سلامت حمایت نمی‌شوند و برای پذیرش آنها مشکل وجود دارد.

او افزود: حتی در برخی موارد این افراد پذیرش می‌شوند اما پس از درمان کسی  نیست تا آنها را تحویل بگیرد. آنها باید به کمپ‌ها منتقل شوند؛ اما چون ترجیج می‌د‌هند به کمپ‌ها منتقل نشوند به بهانه‌هایی سعی در ماندن در مراکز درمانی دارند و چون تحویل و انتقال آنها ضعیف صورت می‌گیرد مشکلاتی را بوجود می‌آورد.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: اگر معتاد متجاهری نیاز به جراحی داشته باشد باید توسط بیمارستان‌ها و مراکز دولتی پذیرش شود؛ اما به دلیل نداشتن اوراق هویتی باز هم بیمه شامل حال آنها نشده و در این زمینه مشکلاتی وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز