خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

۵۶ هزار نفر از داوطلبان انتخاب رشته کردند

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۰۶۹

مشاور عالی سازمان سنجش آموز کشور گفت: بر اساس برنامه زمانی اعلام شده در پایان روز شنبه ۲۰مرداد ۹۷ مهلت انتخاب رشته پایان می‌پذیرد، لذا به داوطلبانی که تاکنون انتخاب رشته نکرده‌اند، اکیدا توصیه می‌شود در این فرصتی که باقی مانده با مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته اقدام کنند.

حسین توکلی (مشاور عالی سازمان سنجش آموز کشور) با اشاره به داوطلبانی که تاکنون اقدام به انتخاب رشته کرده‌اند به خبرنگار ایلنا گفت: تا ساعت هشت صبح امروز تعداد ۵۶ هزار و ۳۶۰ نفر نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی خود اقدام کردند. بر اساس برنامه زمانی اعلام شده از پایان روز شنبه ۲۰ مرداد ۹۷ مهلت انتخاب رشته پایان می‌پذیرد، لذا به داوطلبانی که تاکنون انتخاب رشته نکرده‌اند، اکیدا توصیه می‌شود در این فرصتی که باقی مانده با مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و امکاناتی که سازمان برای داوطلبان گذاشته رشته‌های تحصیلی مورد علاقه خودشان را از گروه آزمایشی مجاز انتخاب کنند.

وی ادامه داد: به کلیه داوطلبان اکیداً توصیه می‌شود؛ چنانچه ۱۰ تا ۱۵ صفحه اول دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی را دقیقاً مطالعه کند و وقت بگذارند می‌توانند به راحتی انتخاب رشته کنند. از دیدگاه من متخصص‌ترین فرد برای انتخاب رشته خود داوطلبان هستند، چون در این دفترچه همه ضوابط و قوانین پذیرش انتخاب رشته، ظرفیت‌های پذیرش، سهمیه‌های بومی و غیربومی و تمام نکات انتخاب رشته قید شده است.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: داوطلبان بهتر از هر کسی به علایق و ویژگی‌هایشان آشنا هستند، حتی ممکن است که والدینشان هم این شناخت کافی را نداشته باشند. بنابراین با توجه به علاقه‌مندی‌ و توانمندی‌هایشان انتخاب رشته کنند و بعد رشته‌های مورد علاقه را به ترتیب و با روش بومی گزینی انتخاب کنند. به این صورت که اول رشته مورد نظر را در شهر خودشان و بعد در شهرهای مجاور انتخاب کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز