خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی ناجا مطرح کرد:

امروز مدیریت افکار عمومی جایگزین راهکارهای سنتی در کسب قدرت و اقتدار شده است

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۱۰۰

معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی مظهر حاکمیت و در لبه جلویی فعالیت‌های نظام مسئولیت‌های خطیری بر دوش دارد، گفت: مسئولیت حفظ جان، مال و ناموس مردم که برعهده نیروی انتظامی است با همراهی مردم و همکاری نهادها، سازمان و رسانه امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا سردار احمد نوریان در همایش روز خبرنگار با تشکر از خبرنگاران با نیروی انتظامی گفت: اطلاعات و توسعه ارتباطات یک کالای راهبردی و استراتژیک است و زندگی امروز بدون رسانه قابل تصور نیست.

وی با بیان اینکه هر روز شاهد ظهور یک رسانه و تکنولوژی نوین هستیم، خاطرنشان کرد: سازمان‌ها برای مدیریت بهینه و اداره مجموعه خود راهی جز اقنای افکار عمومی ندارند. همراه‌سازی جوامع، افراد و مجموعه‌ها یک کار بسیار ظریف و نرم‌افزاری است که ساز وکار رسانه می‌تواند بیشترین کمک را در این زمینه با سازمان‌ها داشته و مدیریت افکار عمومی از این طریق صورت گیرد.

معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه مدیریت افکار عمومی امروز جایگزین راهکارهای سنتی در کسب قدرت و اقتدار شده است، تصریح کرد: نگاه خردمندانه به تغییرات اجتماعی دهه‌ اخیر و سیر تحول رسانه در عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات این الزامات را برای مدیریت‌ها ایجاد می‌کند تا برای رسیدن به مطلوب‌ها به ویژه در چهل سالگی انقلاب از رسانه استفاده کنند.

سردار نوریان با بیان اینکه نیروی انتظامی به عنوان مظهر حاکمیت در لبه جلویی فعالیت‌های نظام مسئولیت‌های خطیری بر دوش دارد، تصریح کرد: تامین امنیت فردی، اخلاقی، آسایش و آرامش جامعه، مسئولیت حفظ جان، مال، ناموس و آبرو برعهده نیروی انتظامی است که با همراهی مردم و همکاری نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌ها و مهم‌تر از همه رسانه، امکان‌پذیر است و پلیس بدون همراهی مردم و همکاری نهادها و سازمان‌ها به ویژه رسانه نمی‌تواند مسئولیت خود را به خوبی انجام دهد.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی از یک منظر سازمانی نظامی و امنیتی است و از منظر دیگر مجموعه‌ای اجتماعی و مدنی است. نقش‌های آموزشی – تربیتی در کنار فعالیت‌های انتظامی، امنیتی هویت اصلی ناجا است که به عنوان یک نهاد امنیتی مردم‌پایه دنبال می‌کند. تنظیم رفتار و عمومی کردن این رفتار در فعالیت‌های اجتماعی بر پایه الگوی پذیرفته شده در نظام و در قالب قانون‌مداری و الزام جامعه به تبعیت از قانون و حاکمیت قانون در جامعه از وظایف نیروی انتظامی است. همچنین ارتقای دانستنی‌ها در زندگی فردی و اجتماعی و اصلاح رفتارها در جاهایی که کج‌رفتاری وجود دارد پیشگیری از جرم و بزه و هر آنچه که جامعه را تهدید می‌کند نیز از وظایف نیروی انتظامی است و از این منظر پلیس در جلوی فعالیت‌های نظام قرار دارد و باید به سهم خود ایفای نقش کند.

معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه امنیت یک تولید اجتماعی است، گفت: در حفظ امنیت و ارتقای آن آحاد جامعه و همه ریزنهادهای نظام نقش و سهم دارند و ما به عنوان نیروی انتظامی آن را از همه زیرنهادهای نظام مطالبه می‌کنیم و به نسبتی که سازمان‌ها کم‌کاری نداشته باشند، امنیت در کشور تامین می‌شود.

وی ادامه داد: دشمنان در شرایط موجود با استفاده از شگردهای رسانه‌ای جامعه ما را تهدید می‌کنند و کام مردم را تلخ کرده‌اند. آنچه که به پلیس مربوط می‌شود و کار طاقت‌فرسا از نقطه صفر مرزی تا مرکز شهرها مقابله با کسانی است که افیون، موادمخدر و ناامنی را وارد کشور می‌کنند و هر آنچه که به کشف جرم، خنثی کردن توطئه‌های اقتصادی که این روزها کشور را دچار مشکل کرده است، مربوط می‌شود از وظایف پلیس است.

معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه بضاعت نیروی انتظامی برای اطلاع‌رسانی در پلیس محدود است، گفت: ‌امروز باید شبکه‌های اجتماعی مدیریت شود و شما رسانه‌ها ساختارهای تعریف‌شده‌ای در نظام هستید که تجربه‌های بسیار خوبی در اختیار دارید و باید به نحو احسن از این تجربه‌ها استفاده شود و پلیس نیز یکی از عرصه‌هایی است که در این زمینه از رسانه‌ استمداد و کمک می‌طلبد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز