خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حج و زیارت:

۱۲.۵ درصد بالای ۷۵ سال هستند

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۸۷۶

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه ۷۵ درصد حجاج بالای ۵۰ سال و ۱۲.۵ درصد بالای ۷۵ سال هستند، گفت:‌ مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر با تجربه خوبی که طی چند دهه گذشته داشته اقدامات زیادی را در حوزه سلامت حجاج انجام می‌دهد.

به گزارش ایلنا، حمید محمدی در حاشیه بازدید از بیمارستان مکه و بررسی سلامت حجاج همچنین اقدامات صورت گرفته توسط پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر اظهار داشت: یکی از مهمترین اصولی که در کل فرآیند اعزام حجاج اهمیت دارد، مسئله امنیت و سلامت آن‌ها است و ما سعی می‌کنیم در همه حوزه‌ها این دو اصل را مدنظر قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه مرکز پزشکی حج و زیارت تجربه‌های خوبی طی چند دهه گذشته در مورد خدمت‌رسانی به زائران داشته است، گفت:‌این موضوع از قبل همچنین حین موسم حج در نظر گرفته شده و مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر با راه‌اندازی مطب‌ها و بیمارستان‌ها خدمات بسیاری را به حجاج ارائه می‌دهند.

وی ضمن اینکه ابراز امیدواری کرد که حجاج پایشان به این مراکز باز نشود، گفت: در مراکز هلال‌احمر اقدامات زیادی انجام می‌گیرد تا مشکلات حجاج از جزئی‌ترین تا پیچیده‌ترین آن‌ها شامل سرماخوردگی و مشکلات قلبی برطرف شود.

محمدی به موضوع مشاعر عرفات و منا اشاره کرد و گفت:‌در این ایام تلاش می‌شود خدمات بهتری به حجاج ارائه شود و با توجه به اینکه امسال هوا گرم‌تر است پیش‌بینی می‌شود امور اجرایی و دست‌اندرکاران کار‌های بیشتری را انجام دهند.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: با توجه به بالا بودن میانگین سنی حجاج که ۷۵ درصد آن‌ها بالای ۵۰ سال و ۱۲.۵ درصد بالای ۷۵ سال هستند این قضیه را محتمل می‌کند که مشکلات زیادتری در حوزه سلامت آن‌ها داشته باشیم که البته جهت حفظ سلامت حجاج مرکز پزشکی حج و زیارت تمهیدات فراوانی در نظر گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز