خبرگزاری کار ایران

کاهش معضلات ترافیکی با استفاده از سیستم‌های اطلاع‌رسانی

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۳۱۶

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: کلان‌شهر تهران نیازمند سیستم‌های پیشرفته اطلاع‌رسانی به مسافر است.

به گزارش ایلنا، سرهنگ مسعود جبارزاده از راهکاری برای کاهش معضلات ترافیکی تهران گفت: با توجه به حجم گسترده به‌کارگیری وسیله نقلیه شخصی در شهر تهران و محدود بودن گنجایش معابر این شهر استفاده از سیستم‌های پیشرفته اطلاع‌رسانی به شهروندان امری اجتناب‌ناپذیر می‌نماید. این سیستم‌ها قادرند پیش از آغاز سفر و در حین انجام آن اطلاعاتی را در اختیار مسافر قرار دهند که وی بتواند بر اساس این اطلاعات نوع سفر و مسیر آن را انتخاب نماید.

جبارزاده در این رابطه توضیح داد: شهروندان باید به‌صورت آنلاین اطلاعات کافی را به دست آورده و بر اساس آن برای سفر خود برنامه‌ریزی نمایند. سامانه‌های یاد شده باید بر اساس مبدأ و مقصدی که شهروند انتخاب می‌کند، به وی گزارش آنلاین ارائه دهند تا وی بتواند مسیرهای جایگزین را برای رسیدن به مقصد خود انتخاب نموده یا اینکه نوع سفر خود را تغییر دهد. مثلاً اگر مدت زمان سفر با وسیله شخصی تا حد قابل توجهی بیشتر از سفر توسط سیستم‌های حمل و نقل عمومی است، فرد بر اساس اطلاعات دریافتی در این مورد قادر به تصمیم‌گیری باشد. هر چند به‌طور کلی توصیه می‌شود که استفاده از سیستم‌های حمل و نقل عمومی در اولویت شهروندان قرار داشته باشد.

وی در همین رابطه افزود: یکی از قابلیت‌های دیگری که می‌تواند در این راستا مفید واقع شود، دسترسی به آخرین وضعیت پارکینگ‌های سطح شهر است. بر این اساس پارکینگ‌های سطح شهر باید هوشمند شوند و اطلاعات آن‌ها به‌صورت آنلاین در اختیار شهروندان قرار گیرد. در این صورت رانندگان می‌توانند پیش از انجام سفر خود، از پارکینگ‌های محدوده مقصد خود اطلاع یابند و جای پارک خود را نیز رزرو کنند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به فواید چنین سیستمی گفت: این اتفاق سبب می‌شود، از تردد مسافت‌های زیاد برای یافتن پارکینگ‌ جلوگیری شود و ارتکاب تخلفات ساکن مانند پارک دوبله نیز کاهش یابد. در نتیجه ضمن کاهش حجم بار ترافیک و مدت زمان سفر شهروندان، از میزان مصرف سوخت و آلودگی هوا نیز کاسته می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز