خبرگزاری کار ایران

تاکید وزیر علوم بر توجه بیشتر به جایگاه‌های علمی_پژوهشی

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۲۴۴

وزیر علوم بر توجه بیشتر به جایگاه‌های علمی- پژوهشی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منصور غلامی وزیر علوم در همایش افتتاحیه پارک های علمی و فناوری عنوان کرد: تمام تلاش ما این است که بتوانیم مجامع آموزش عالی را آنطور که شایسته است در سطح ملی نمایندگی کنیم و از بودجه‌هایی که در دولت وجود دارد استفاده بهینه‌ای ببریم تا از این طریق  شرایط خدمت به همکارانمان را بیش از پیش فراهم کنیم.

او ادامه داد: از ما انتظار می رود که حرکت های برنامه محور داشته باشیم و بیشتر به جایگاه‌های علمی پژوهشی توجه کنیم. اگر در گذشته به هر دلیلی نگاه ما خارج از این برنامه ها بوده حالا باید در این شرایط خیلی دقیق تر به حرکت های برنامه محور توجه کنیم.

وی ادامه داد: امید زیادی به مجموعه پارک‌های علمی و فناوری در سطح ملی وجود دارد ضمن اینکه ارزیابی‌ها نشان می‌دهد تا کنون توفیقات خوبی از سوی این پارک‌ها بدست آمده است و اغلب هم جوانان آن را مدیریت کردند

او افزود: شاید ما در تربیت نیروی انسانی به لحاظ وسعت رشته‌ها خیلی نتوانسته‌ایم آنها را هدایت کنیم و اما در بحث پارک علم و فناوری قطعا این اهداف محقق می‌شود زیرا این پارک‌ها انتقال دهنده پیام به سطح جامعه است و مدیریت سبز در واقع یکی از برنامه‌های مهم ما است.

وزیر علوم تاکید کرد: در پژوهشگاه علمی فناوری ما نباید چگونگی مدیریت را به آن ها املا و دیکته کنیم بلکه باید در کنار آنها قرار بگیرم و کمک به شکوفا شدن اندیشه‌های جوان کنیم، ما در کشور باید خیلی زودتر از این‌ها با اقتدار سرمایه‌های ملی و نیروی انسانی را توسعه می‌دادیم اگر ما در این رابطه بتوانیم اقدامات جدی داشته باشیم حتما با یک اقبال جدی رو به رو خواهیم شد.

وی در پایان اظهار داشت: در هر مرکزی که هستیم باید به جامعه امیدواری دهیم و اگر نگرانی‌هایی در سطح کاری خود داریم نباید آن را به جامعه منتقل کنیم و همه از ما انتظار دارند خودمان مساله حل کنیم نه اینکه مساله به وجود بیاوریم ضمن اینکه نقدها برای حل مسایل در جامعه بسیار حایز اهمیت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز