خبرگزاری کار ایران

عدم پایبندی شهرداری به صرفه‌جویی در مصرف انرژی

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۷۵۴

سخنگوی شورای شهر تهران از عدم پایبندی شهرداری به صرفه جویی در مصرف انرژی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اعطا (سخنگوی شورای شهر تهران) با اشاره به بحران انرژی در کشور گفت: با بحران انرژی در کشور و قطع روزانه برق در برخی از شهرهای کشور از جمله تهران و همچنین تغییر ساعات کار ادارات و ارگان‌های دولتی به منظور صرفه جویی در مصرف برق که باعث بروز مشکلات متعددی برای شهروندان شده است؛ لازم است استفاده از انرژی‌های نو و تجدید پذیر جایگزین انرژی‌های برآمده از سوخت‌های فسیلی شود.

وی ادامه‌داد: شورای اسلامی شهر تهران در سال 1394 مصوبه‌ای با عنوان «الزام شهرداری تهران به توسعه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در شهر تهران» داشته و شهرداری را ملزم به افزایش سالانه سهم انرژی‌های تجدید پذیر از کل انرژی مصرفی در حوزه‌های مختلف شهری شامل فضاهای عمومی، تأسیسات و تجهیزات شهری، ابنیه و ساختمان و وسایل حمل‌ و نقل عمومی کرده است. با توجه به شواهد موجود پس از گذشت 3 سال از ابلاغ این مصوبه اقدامات موثر و مناسبی به منظور تحقق اهداف تعیین شده در این مصوبه از سوی شهرداری تهران انجام نشده است.

اعطا همچنین به مصوبه هیئت دولت در این خصوص اشاره کرد و گفت: لازم است شهرداری تهران در راستای تحقق و اجرای ضوابط و مقررات موجود در کشور در زمینه توسعه استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر از جمله بندهای متناظر در برنامه پنج ساله پنجم توسعه کشور و برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران و با تاکید بر مصوبه شورای اسلامی شهر تهران اقدامات مناسب را انجام دهد. همچنین به منظور روشن شدن وضعیت استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و لزوم راهبری مناسب این موضوع، با توجه به موارد اشاره شده در مصوبه شورا گزارشی از شهر تهران در این خصوص ارائه دهد.

سخنگوی شورای شهر همچنین به محاسبه تراکم ساختمانی در پروانه­ های ساختمانی اشاره و افزود: شهرداری تهران باید در صدور پروانه ساخت‌وساز برای کلیه املاک ضوابط و مقررات طرح جامع و تفصیلی شهر تهران را به‌طور کامل و دقیق اجرا نماید و تراکم ساختمانی (و زیربنای مجاز برای ساخت) در کلیه ساختمان­ها دقیقاً بر اساس زیرپهنه مربوطه محاسبه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز