خبرگزاری کار ایران

بطحایی:

باید زمینه تحقق 6 ساحت سند تحول فراهم شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۹۵۱

وزیر آموزش و پرورش گفت: براساس سند تحول، 6 ساحت تربیتی وجود دارد که باید زمینه لازم تحقق متوازن آنها فراهم شود.

به گزارش ایلنا، سید محمد بطحایی در مراسم اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان پسر سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر گفت: آینده کشور در دستان شما است بنابراین برای فراگیری مهارت‌های مورد نیاز اداره زندگی فردی و اجتماعی در ساحت های 6 گانه سند تحول آماده باشید. تلاش می کنیم مدارس را طوری اداره کنیم که شرایط تحقق ساحت‌ها مهیا شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطر 36 هزار شهید دانش آموز، تنها  راه نجات بشر از مشکلات امروزی را تمسک و توسل به آموزه‌های قرآنی دانست. بشر امروز سرگردان و همواره دنبال راه نجات است اما مسیر هموار و سرسبزی که خداوند در قرآن مشخص کرده را رها کرده و به جای آن مسیرهای بسیار خطرناکی را برگزیده که جوامع را به سمت و سوی  نامطلوبی هدایت می‌کند.

بطحایی ادامه داد: قرآن بزرگترین و ارزشمندترین هدیه خالق به اشرف مخلوقات یعنی انسان است که به علت غفلت بشر همچنان محجور مانده است.

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه اختتامیه این مراسم در جمع خبرنگاران درباره اعطای تسهیلات به برگزیدگان مسابقات قرآنی گفت: وزارت آموزش و پرورش در حال انجام مذاکراتی با شورای‌عالی انقلاب فرهنگی است تا برای برگزیدگان و نفرات برتر تسهیلات ویژه‌ای برای ورود به دانشگاه فراهم کنیم تا این امر زمینه‌ای برای تشویق و ترغیب هرچه بیشتر دانش‌آموزان بشود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بیش از 7 میلیون دانش‌‌آموز در این دوره مسابقات با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند، افزود: سی ‌و ششمین مسابقات دانش‌ آموزی قرآن، عترت و نماز برای پسران در 5 رشته و دختران در سه رشته برگزار شده است که خوشبختانه با استقبال دانش‌ آموزان دختر و پسر روبرو بودیم.

بطحایی اظهار کرد: بسیاری از استادان رشته‌های قرآنی در سطح بین‌المللی از همین مقطع دانش‌آموزی کار خود را شروع کرده و امروزه افتخارات زیادی را برای کشور رقم زده‌اند.

وی درباره اجبار اولیا توسط برخی مدارس برای تهیه روپوش دانش‌‌آموزان از یک تولیدی خاص گفت: مدارس برای دریافت بخشی از هزینه‌‌های تحصیلی نباید اقدامی انجام دهند که اجحافی در حق مردم صورت گیرد. اگر مدرسه‌ای با یک تولیدی، قراردادی برای روپوش دانش‌آموزان امضا کند و این کار منجر به کاهش هزینه شود این مسئله کاملا توجیه‌پذیر است اما اگر مدرسه‌ای بخواهد با این کار بخشی از هزینه‌های جاری خود را جبران کند و این مسئله باعث افزایش قیمت روپوش دانش‌آموزان شود اقدامی غیرقانونی است و آموزش و پرورش با آن برخورد می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: هزینه روپوش دانش‌‌آموزان باید برای تهیه روپوش به وسیله اولیا باشد و نباید در این مسئله جبران برخی هزینه‌های جاری مدرسه مورد توجه قرار گیرد.

همچنین علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: خداوند با دو رویکرد تبشیری و تنذیری راهبرد های تربیتی را برای بشر در قرآن آورده است.

وی با اشاره به آیات الهی تصریح کرد: تمام مشکلات و تنگناها حاکم بر جامعه ناشی از فاصله گرفتن از قرآن است.

کاظمی ادامه داد: اولویت اول معاونت پرورشی و فرهنگی، توسعه قرآن، عترت و نماز است و برای آن 25 برنامه قرآنی را تدوین کردیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از راه اندازی نهضت حفظ قرآن در راستای فرامین رهبر معظم انفلاب در سال جدید تحصیلی خبر داد.

بنابر این گزارش، در این مراسم با اجرای برنامه های متنوع قرآنی از رتبه های برتر در رشته های مختلف قرآنی از جمله حفظ، ترتیل، قرائت، اذان و مداحی تقدیر شد.

مراسم اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز با شرکت بیش از یک هزار دانش آموز در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز