خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

انتقاد وزارت علوم از استعمال دخانیات در دانشگاه‌ها/محیط دانشگاه‌ باید سالم باشد

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۳۳۹

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: وقتی فضای دانشگاه‌ها را به عنوان یک فضای عمومی در نظر بگیریم، طبیعتا بهتر است؛ مساله‌ای مثل استعمال دخانیات را در دانشگاه‌ها نداشته باشیم.

غلامرضا غفاری (معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها گفت: دستورالعمل‌هایی در خصوص کرسی‌های آزاداندیشی وجود دارد، که  در این چند ماه اخیر وزارتخانه تلاش کرده است، بستر و زمینه بیشتری برای اجرای آن فراهم کند. در سه ماه اول سال جاری برگزاری این  کرسی‌ها رشد بسیار خوبی داشت، بطوریکه نزدیک به ۳۷۰ کرسی آزاداندیشی در سه ماه اول سال جاری در دانشگاه‌ها داشته‌ایم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در پاسخ به سوالی درباره سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها گفت: سند دانشگاه اسلامی به هر حال مربوط به جنبه‌ها و ابعادهای مختلف دانشگاه می‌شود که یک بخش آن مربوط به نظام تربیتی و فرهنگی است، ضمن اینکه تاکنون تلاش‌های قابل توجه و خوبی در راستای این سند در دانشگاه‌ها صورت گرفته است، اما همچنان باید این تلاش‌ها ادامه یابد تا بتوان آن چیزهایی که در سند وجود دارد، محقق شود.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت علوم در راستای حجاب بیان کرد: همواره برنامه‌هایی در این زمینه در بخش فرهنگی دانشگاه‌ها مدنظر بوده که بر اساس یک سری قوائد تعیین شده‌اند، به عنوان مثال برای پوشش دانشجویان در دانشگاه‌ها در قالب آیین‌نامه موارد انضباطی اعلام شده است که دانشجویان هم معمولا این قوانین را در دانشگاه‌ها رعایت می‌کنند.

غفاری با اشاره به تشکل‌های دانشجویی گفت: در دانشگاه‌ها تنوعی از تشکل‌ها را داریم که هر کدام طبق اساسنامه وظایف و ماموریت‌هایی را برای خودشان تعریف کرده‌اند. در این میان همچنین مجموعه‌ای از تشکل‌های اسلامی، ‌کانون‌های فرهنگی، هنری و مذهبی را داریم و همچنین انجمن‌های علمی هستند که هر کدام بر اساس اساسنامه‌ای که دارند، فعالیت‌هایشان را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: معمولا دانشجویان در همه تشکل‌ها فعالیت‌های نسبتا خوبی دارند، ولی با توجه به گستره و تنوعی که دارند؛ فعالیت دانشجویان در تشکل‌ها و انجمن‌های علمی بیشتر است.

غفاری در پاسخ به این سوال که دانشگاه تهران طرح عاری از دخانیات را در دست اقدام دارد، این طرح در وزارت علوم چقدر مورد بحث و بررسی قرار گرفته تا در دیگر دانشگاه‌ها نیز اجرایی شود؟ گفت: اینکه دانشگاه‌ها محیط سالمی داشته باشند و به نوعی شرایط مناسبی در آن فضا وجود داشته باشد، به عنوان یک اصل و قاعده مورد توجه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور بوده و هست.

وی خاطرنشان کرد: وقتی فضای دانشگاه‌ها را به عنوان یک فضای عمومی در نظر بگیریم، طبیعتا بهتر است؛ مساله‌ای مثل استعمال دخانیات را در دانشگاه‌ها نداشته باشیم، قطعا فضای عاری از دخانیات برای همه دانشگاه‌ها اهمیت دارد، از این رو برای اینکه این طرح محقق شود؛ می‌طلبد که در بخش‌های مختلف دانشگاه‌ها اعم از تشکل‌های دانشجویی، دانشجویان، اعضای هیات علمی، کارمندان دانشگاه‌ها و... با همدیگر همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز