خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفای استان تهران در صحن شورا:

اگر بارندگی‌های اردیبهشت نبود مجبور به جیره‌بندی می‌شدیم/تهران بعد از سیستان و بلوچستان بدترین شرایط را در زمینه ذخایر آبی دارد

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۰۸۷

بختیاری گفت: تهران از پنج سد کرج، طالقان، لار، لتیان و ماملو آب تامین می‌کند اما به علت کمبود بارش در سال جاری با کمبود منابع آبی در این پنج سد مواجه شده‌ایم و اگر بارندگی‌های اردیبهشت ماه نبود مجبور می‌شدیم آب را جیره‌بندی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران امروز در هفتاد و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در جریان بررسی لایحه (تامین بخشی از کسری قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب) با اشاره به معضلات تهران در خصوص تامین آب آشامیدنی گفت:‌ تهران نسبت به جمعیت خود در سرانه‌های آب تجدیدشونده وضعیت بسیار نامناسبی دارد و این سرانه در استان تهران بسیار پایین بوده و پس از استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

بختیاری با بیان اینکه میانگین بارندگی در جهان 750 مترمکعب است، افزود: این رقم در ایران به 251 متر مکعب می‌رسد یعنی استان تهران از نظر میانگین‌های جهانی نیز در رتبه پایینی قرار دارد.

وی افزود: تهران از پنج سد کرج، طالقان، لار، لتیان و ماملو آب تامین می‌کند اما به علت کمبود بارش در سال جاری با کمبود منابع آبی در این پنج سد مواجه شده‌ایم و اگر بارندگی‌های اردیبهشت ماه نبود مجبور می‌شدیم آب را جیره‌بندی کنیم.

بختیاری با بیان اینکه کشور ما در زمینه مصرف آب در رتبه‌های نخستین قرار داد، افزود: ما حتی از کشورهای پرآب هم بیشتر آب مصرف می‌کنیم. بهای تمام شده هر مترمکعب آب 2500 تومان است و ما فقط یک چهارم این قیمت را از مردم دریافت می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز