خبرگزاری کار ایران

سرکلانتر پنجم پایتخت در گفت‌وگو با ایلنا:

فعالیت اراذل و اوباش کاملا مهار شده‌است/افزایش تعامل با سازمان‌های مردم نهاد

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۹۳۳

سرکلانتر پنجم پایتخت با بیان اینکه عمده جرائم در محدوده این سرکلانتری، جرائم خرد است و جرائم سازمان‌یافته در این مناطق مشهود نیست، گفت: فعالیت اراذل و اوباش در این منطقه مانند دهه‌ گذشته نبوده و کاملا مهار شده است.

سرهنگ منصور حمیدوند؛ سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اقدامات انتظامی و امنیتی در محدوده این سرکلانتری در جنوب غرب شهر تهران و در محدوده منطقه بهاران گفت: در زمینه کاهش وقوع جرائم تعاملات خوبی با شهرداری، سراهای محلات و سازمان‌های مردم نهاد داشتیم و این تعاملات در حال افزایش است. همچنین آموزش‌های تخصصی به اهالی محل در این مکان‌ها ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در این جلسات حوادث و معضلات اجتماعی را مطرح و راه‌های پیشگیری از وقوع آن توسط کارشناسان ارائه می‌شود. تلاش ما بر این است که از طریق آموزش بتوانیم پیشگیری و مقابله لازم در خصوص وقوع جرائم را داشته باشیم. البته طرح‌های خوبی در حال انجام است و نسبت به ایام گذشته توفیقات خوبی در این مناطق داشته‌ایم.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که به نظر شما با توجه به سطح رفاه مردم در این منطقه چه نوع جرائمی در این مناطق بیشتر اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: عمده جرائم در این منطقه، جرائم خرد است و خوشبختانه جرائم سازمان‌یافته در این مناطق مشهود نیست. همچنین فعالیت اراذل و اوباش در این مناطق دیگر مانند دهه گذشته نیست و کاملا مهار شده‌ و در حد بسیار پایین و بر اثر یک سری هیجانات روحی یا تحت‌الشعاع مصرف مواد مخدر خاص اتفاق می‌افتد.

سرهنگ حمیدوند در پاسخ به این سوال که وجود خانه‌های فرسوده‌ بلااستفاده که معمولا به پاتوقی برای معتادان، خرده‌فروشان و سارقان تبدیل می‌شود، چقدر می‌تواند در جرم‌خیزی در این مناطق اثرگذار باشد، خاطرنشان کرد: ممکن است موضوع خانه‌های فرسوده که به پاتوق معتادان تبدیل می‌شود در دیگر مناطق عینیت داشته باشد، اما خوشبختانه به دلیل نوسازی بافت فرسوده در این منطقه ما با چنین مشکلاتی در این محدوده روبرو نیستیم. در جلساتی که با شهرداری مناطق و نواحی داریم در خصوص بافت‌های فرسوده گفت‌وشنودهای خوبی صورت گرفته و به نتایج مثبتی در این زمینه رسیده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز