خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

بار مسئولیت در حوزه سلامت بر دوش جامعه پرستاران است

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۸۵۹

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ارتقای سلامت جامعه را یکی از مهم ترین اولویت ها و سیاست های دانشگاه علوم پزشکی گیلان دانست و گفت: در حال حاضر، حوزه فعالیت پرستاران از مراکز درمانی و بیمارستانی به خدمات رسانی در جامعه توسعه پیدا کرده است.

به گزارش ایلنا، شاهرخ یوسف‌زاده چابک در نشستی که با حضور معاون پرستاری وزیر بهداشت در سالن اجتماعات معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد، اظهار داشت: بار مسئولیت در حوزه سلامت بر دوش جامعه پرستاران است.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه طب تسکینی و مراقبت‌های پرستاری سالمندی از مباحث جدیدی است که در حوزه بهداشت و درمان مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: استان گیلان، یکی از سالمند ترین استان های کشور است و توجه به این مقوله در گیلان باید بیش از سایر موارد باشد.
 
وی در ادامه کیفیت درمان را وابسته به عملکرد کادر پرستاری دانست و خاطرنشان کرد: باید میان کادر بالینی و کادر پرستاری یک ارتباط دوسویه وجود داشته باشد.
 
یوسف زاده با اشاره به اینکه حضور پرستاران متعهد می‌تواند موجب ارائه خدماتی با کیفیت تر به بیماران شود، اظهار کرد: بحث کنترل عفونت، امری مهم و حائز اهمیت در حوزه پرستاری است.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکید کرد: جای تاسف است که برخی در شرایط حساس جامعه با ایجاد ناامیدی تلاش می کنند که همواره دانشگاه علوم پزشکی گیلان را با بدهی های کلان معرفی کنند. در صورتی که برای اعلام بدهی دانشگاه باید به یک مرجع معتبر استناد کرد.
 
یوسف‌زاده با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تمامی‌ توان به فعالیت و ارائه خدمات خود ادامه می‌دهد، تصریح کرد: در شرایط اقتصادی نامطلوب،  بیشترین فشار متوجه سیستم سلامت کشور می شود، به همین دلیل تامین دارو و تجهیزات مورد نیاز بیماران جزو اولویت های کنونی دانشگاه است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز