خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس پیشگیری ناجا خبر داد:

توزیع ۵ هزار دوربین البسه پلیس در سطح کشور

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۵۵۱

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: پنج هزار دوربین البسه پلیس در سطح کشور توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار شرفی در حاشیه نشست تخصصی رده‌های اجرایی و ستادی پلیس پیشگیری استان‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران گفت: یکی از موضوعاتی که در کلانتری‌ها اجرایی کردیم، سامانه هوشمند پایش و نظارت است که این سامانه قادر است؛ هر فردی از شهروندان به هر دلیلی به کلانتری مراجعه کنند با دریافت شماره موبایل آن شخص همکاران ما به صورت رندومی با آنها تماس گرفته و میزان رضایتمندی این افراد در خصوص رفتار کارکنان کلانتری‌ها و ارائه خدمات پرسش می‌شود.

وی ادامه داد: در سال جاری بیش از 2500 تماس در زمینه این پایش با شهروندان تماس گرفته شده و در نتیجه مشخص شد 78 درصد شهروندان از عملکرد و رفتار کارکنان در کلانتری‌ها اظهار رضایت داشته و طبیعتا 12 درصد از مردم اعلام نارضایتی داشتند.کمبود نیروی انسانی در کلانتری‌ها و پاسگاه‌هاو کمبود امکانات خودرویی در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها از موضوعاتی است که انتظار و درخواست داشتند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا خاطرنشان کرد: ما در این خصوص هدفگذاری کرده‌ایم و امیدواریم شرایطی را مهیا کنیم که درصد رضایتمندی مردم را بالا برده و برای این مهم طرح دیگری نیز با عنوان طرح سفیران صیانت در مجموعه پلیس پیشگیری طراحی کردیم تا ترکیبی از ساختارهای نظارتی در حوزه نیروی انتظامی ایجاد شود. امسال 125 کلانتری توسط سفیران صیانت مورد بازرسی قرار گرفته و در واقع این سفیران از هر جهت در کلانتری‌ها بازرسی‌های لازم را انجام داده و هر مواردی را که مورد نیاز آنها بود، برطرف کردند به نظرم می رسد اجرای این طرح نتیجه مطلوبی را در بر داشته باشد.

سردار شرفی با اشاره به طرح برون‌سپاری برخی از  موضوعاتی که به کلانتری‌ها ارجاع داده می‌شود گفت: برخی از وظایف غیرضرور پلیس به بخش خصوصی سپرده شده و تاکنون هفت نوع از فعالیت‌های کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها به بخش خصوصی در قالب دفاتر پلیس + 10 واگذار شده است. تقریبا 13 فعالیت را هم که ضرورتی ندارد در کلانتری‌ها به آ‌نها پرداخته شود و ساختارهای رسمی دولتی می‌توانستند این خدمات را ارائه دهند شناسایی شده و قرار است برون‌سپاری شود این موارد شامل مفقودی‌ها مانند مفقودی شناسنامه، کارت ملی، دفترچه و از این قبیل موارد است. در حال حاضر در صورتی که گذرنامه یا شناسنامه‌ای گم شود فرد می‌تواند بدون مراجعه به کلانتری به مراکز مربوطه مراجعه کرده و اقدام به دریافت گذرنامه، گواهینامه یا شناسنامه خود کند. این اقدامات در سطح تهران در حال انجام است.

وی ادامه داد: پنج هزار دوربین البسه پلیس در سطح کشور توزیع شده است. این دوربین‌ها در تهران بزرگ، مشهد، اصفهان در حال انجام است و بعضی از گشت‌های کلانتری‌ها از این دوربین استفاده می‌کنند در سال جاری نیز سعی داریم 18 هزار دوربین البسه را تامین کنیم و در این زمینه هدف‌گذاری کرده‌ایم.

سردار شرفی با بیا ن اینکه تا پایان سال 97 این تعداد دوربین البسه کلانتری‌ها تحویل داده خواهد شد، گفت: مقداری از این دوربین‌ها اشکالاتی از نظر وزن داشتند که پس از تست دوباره ارجاع داده شده و پس از رفع ایرادات و مطالعات به دو شکل تهیه شد و قرار شد برخی از آنها بر روی عینک‌های آفتابی تعبیه شود و برخی بر روی البسه قرار داده شود.

وی در پاسخ به این سوال که بازخورد نصب پنج هزار دوربین البسه چه بوده است توضیح داد: بازخورد آن بسیار عالی بود چرا که امکان پایش و نظارت بر رفتار کارکنان را ایجاد می‌کند همچنین در شرایطی که درگیری وجود دارد و قرار است قضاوتی در خصوص رفتار مردم و برخورد پلیس انجام شود این دوربین‌ها سند بسیار محکمی هستند که در اختیار محاکم قضایی قرار می‌گیرد.

سردار شرفی در خصوص اجرایی شدن ایجاد مراکز مشاوره در کلانتری‌ها تا پایان سال 98 اظهار کرد: ما در این زمینه در رابطه با بحث ساختاری مشکل داریم و در خصوص منابع و اعتبارات و همچنین نیروی انسانی با مشکلی مواجه نیستیم بنا داشتیم در تمام کلانتری‌ها، مراکز مددکاری و مشاوره راه‌اندازی کنیم و 700 کلانتری تاکنون مجهز به این ساختار شده‌اند و امیدواریم تا پایان سال 97 در هزار کلانتری بتوانیم این ساختار را ایجاد کنیم. این اقدام نیز بر اساس دستور فرماندهی و تسهیل‌گری که ایشان دستور دادند به سرعت انجام خواهد شد و امیدواریم تا پایان سال 97 در 300 کلانتری دیگر نیز مراکز مشاوره و مددکاری راه‌اندازی کنیم و مابقی را  بر طبق دستور فرماندهی محترم ناجا تا پایان سال 98 ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز