خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان میادین و میوه و تره‌بار شهرداری تهران:

سه برابر بیشتر از میانگین جهانی ظروف پلاستیکی تولید می‌کنیم/ تخفیف سازمان میادین میوه و تره‌بار به کسانی که از کیسه پلاستیکی استفاده نکنند

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۵۵۷

مدیرعامل سازمان میادین و میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به آمار بالای تولید و مصرف پلاستیک در کشور تصریح کرد: کسانی که از کیسه پلاستیکی در میادین میوه و تره‌بار استفاده نکنند تخفیف می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالحسین رحیمی (مدیرعامل سازمان میادین و میوه و تره‌بار شهرداری تهران) صبح امروز در مراسمی که به مناسبت روز بدون نایلکس برگزار شد، گفت: شورای شهر به عنوان نهاد قانون‌گذار سال ۸۸ شهرداری تهران را موظف می‌کند تا در الگوی مصرف کیسه‌های پلاستیکی تغییری ایجاد کند و ستاد محیط زیست و دستگاه‌های ذیربط موظف می‌شوند اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرعامل سازمان میادین و میوه و تره‌بار شهرداری تهران ادامه داد: بر اساس مصوبه شورا قرار شد در میدان مرکزی ما یک واحد تولیدی نایلکس شکل بگیرد تا با استفاده از تکنولوژی جدید و نانو نایلکس‌های تجزیه‌پذیر و پایه گیاهی تولید کند.

وی ادامه داد: در ابتدا فقط ۲۰ درصد تولید نایلکس تجزیه‌پذیر و پایه گیاهی داشتیم که امروز به صد در صد افزایش یافته است؛ یعنی ۵۰ درصد پلاستیک‌ها تجزیه‌پذیر و ۵۰ درصد دیگر گیاهی هستند.

رحیمی افزود: بر اساس گزارش‌های انجمن فرآوری پلاستیک اروپا، سالانه ۳۰۰ میلیون تن ظرف پلاستیکی در دنیا تولید می‌شود و متاسفانه ایران جزو ۱۰ کشور نخست در زمینه مصرف ظروف پلاستیکی است و سه برابر بیشتر از میانگین جهانی ظروف پلاستیکی تولید می‌کند.

مدیرعامل سازمان میادین و میوه و تره‌بار شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهروندان باید در راستای سلامت خود و محیط زیست اقدام کنند با اشاره به اقدامات مدیریت شهری در این خصوص تصریح کرد: از خرداد امسال در تمامی میادین میوه و تره‌بار اگر خریداران از کیسه پلاستیک استفاده نکنند به ازای هر کیسه ۵۰ تومان تخفیف می‌گیرند.

وی ادامه داد: یعنی اگر کسی ۱۰ کیلو میوه یا مایحتاج خود را از میادین تهیه کند ۵۰۰ تومان تخفیف می‌گیرد به شرطی که از کیسه پلاستیکی استفاده نکرده باشد.

مدیرعامل سازمان میادین و میوه و تره‌بار شهرداری تهران در انتها خاطرنشان کرد: از سال ۹۰ در تمامی مراکز میدان میوه و تره‌بار نایلکس تجزیه پذیر توزیع شده و در حال حاضر ۱۰۰ نایلکس ‌های توزیع شده در سازمان میادین تجزبه پذیر یا پایه گیاهی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز