خبرگزاری کار ایران

کاظمی:

مدیریت‌شهری در چرخه ناقص ساماندهی متکدیان پایتخت، تنهاست

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۹۶۳

سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در هفتاد و چهارمین جلسه علنی شورای‌شهر تهران درباره طرح ساماندهی متکدیان در کلانشهر تهران، گفت: انتظار می‌رود چرخه‌ی ناقص ساماندهی متکدیان در پایتخت، طی یک حرکت جمعی با کمک ارگان‌های مسئول ساماندهی شود.

به گزارش ایلنا، اکبر نعمتی سرپرست این سازمان در جلسه علنی شورای شهر تهران در تشریح طرح ساماندهی متکدیان پایتخت ،گفت : پیشنیه ی  همکاری بین بخشی ارگان های دست اندر کار در حوزه ی ساماندهی آسیب های اجتماعی به سال های  خیلی قبل باز می گردد که شناسایی ، جذب و غربالگری موفق مددجویان و گروه های جامعه ی هدف در سرای احسان گواه این همکاری و تعامل  است.

وی با اشاره به نقش پراهمیت سازمان های مردم نهاد و مؤسسه های خیریه ، افزود : ساماندهی مددجویان در سرای احسان برگ زرینی را برای ارگان های اجرایی و دستگاه های نظارتی رقم زد ، بی شک اگر حمایت و یاری آنها نبود نمی توانستیم در این حوزه خوب عمل کنیم و این همکاری بین بخشی باید در " ساماندهی متکدیا ن شهر تهران " تکرار شود .

وی با اشاره به وظایف قانونی شهرداری تهران در خصوص ساماندهی متکدیان  ، تصریح کرد : طبق اسناد فرادستی و مستندات قانونی ، شهرداری هیچ وظیفه‌ای در خصوص " کودکان کار " و "معتادان متجاهر " ندارد، اما تاکنون بر حسب وظیفه ی انسانی ، 15 هزار نفر از متکدیان را شناسایی و به خانواده‌هایشان تحویل داده است،همچنین از نظر مالی هزینه زندگی این افراد را به مدت یکسال از طریق سازمان‌های مردم نهاد، فرمانداری و بخشداری تأمین کرده تا به چرخه اعتیاد باز نگردند.

سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با تأکید بر معیوب بودن چرخه شناسایی و جذب معتادان، متکدیان و کودکان کار ، گفت: این افراد بعد از شناسایی توسط مددکاران اجتماعی ، به چرخه ناقص ساماندهی بازمی‌گردند و این نشانه ی تنها بودن شهرداری تهران در حوزه ی ساماندهی است .

نعمتی با بیان اینکه محدوده قانونی خدمات رسانی جغرافیایی این ارگان ، شهر تهران است، گفت: شهرداری تهران به استناد قانون شناسایی و جذب متکدیان (جمع آوری )را برعهده دارد ، اما نکته حائز اهمیت این است که متکدیان پس از شناسایی و جذب باید به شهرستان محل زندگی، منتقل شوند، در صورتی که امکان انتقال مددجو به شهرستان ها برای شهرداری وجود ندارد و باید ادامه این پروسه توسط  سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) انجام شود .

وی در پایان ضمن اعلام آمادگی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کاهش معضلات شهری در کلانشهر تهران  گفت: گشت های فوریت خدمات اجتماعی بصورت شبانه روزی در سطح شهر آماده خدمات رسانی به افراد آسیب دیده و در معرض آسیب می باشند تا این افراد پس از غربالگری و طی دوره ی درمان به چرخه اعتیاد و تکدی، باز نگردند و این امر محقق نخواهد شد جز با همکاری و همدلی سایر ارگان‌ها.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز