خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت مطرح کرد:

ضرورت تامین به‌موقع ارز برای خرید تجهیزات پزشکی

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۹۷۴

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت تاکید کرد: با توجه به شرایط کشور و تحریم‌های ظالمانه دشمنان، دستگاه‌های اجرایی نیاز به تعامل و هماهنگی دارند. بر همین اساس وزیر بهداشت به عنوان متولی سلامت کشور، دغدغه جدی دارد که محصولات سلامت محور مانند دارو و تجهیزات پزشکی به صورت نظام مند تامین شود.

 

به گزارش ایلنا، رضا مسائلی با اشاره به نشست صبح امروز وزیر بهداشت، رییس سازمان غذا و دارو و مدیران ارشد وزارت بهداشت درباره گزارش میدانی اقدامات حوزه تجهیزات پزشکی، گفت: در این نشست درخصوص همکاری با دستگاه‌های اجرایی دیگر مانند بانک مرکزی، سازمان توسعه تجارت و وزارت صنعت و گمرک در زمینه تامین مواد اولیه خطوط تولید و تامین تجهیزات پزشکی و قطعات پزشکی این تجهیزات، بحث و پیشنهاداتی برای تسهیل فرآیندهای موجود مطرح شد. همچنین مقرر شد جلساتی با وزیر صنعت، رییس کل گمرک، رییس سازمان توسعه تجارت و رییس کل بانک مرکزی برگزار شود. 

وی افزود: با توجه به شرایط کشور و تحریمهای ظالمانه دشمنان، دستگاه‌های اجرایی نیاز به تعامل و هماهنگی دارند. بر همین اساس وزیر بهداشت به عنوان متولی سلامت کشور، دغدغه جدی دارد که محصولات سلامت‌محور مانند دارو و تجهیزات پزشکی به صورت نظام‌مند تامین شود.

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت اضافه کرد: دغدغه جدی وزارت بهداشت، تامین محصولات سلامت محور است و در این زمینه، ساعات کار همکاران ما در اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت افزایش یافته است و در تلاش هستیم تا در صورت کند شدن فرآیندها، اشکالات به‌صورت نظام‌مند برطرف شود. وزیر بهداشت در هفته جاری جلساتی را با وزرای مربوطه درخصوص تامین محصولات سلامت محور خواهد داشت و امیدواریم که در این جلسات، فرآیندهای تامین مواد اولیه، تجهیزات پزشکی و قطعات پزشکی را تسهیل کنیم.

مسائلی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تامین ارز مورد نیاز برای خرید تجهیزات پزشکی و محصولات سلامت محور باید به موقع و اولویت‌ها نیز نظام‌مند باشد و از برداشت‌ها و اقدامات سلیقه‌ای پرهیز شود همچنین باید منابع اطلاعاتی دقیقی در زمینه‌های صدور مجوز واردات، ثبت سفارش، مرحله تخصیص ارز در بانک مرکزی، ترخیص از گمرک و نظارت‌های بعد از واردات تجهیزات پزشکی و قطعات یدکی نیز وجود داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز