خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

مهار آتش در جنگل‌های گلستان/عامل آتش‌سوزی شناسایی و تحت پیگرد قضایی است

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۳۴۸

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان از مهار اولیه آتش‌سوزی در پارک ملی گلستان خبر داد و گفت: علت آتش‌سوزی سهوی بوده و عامل آن شناسایی و تحت تعقیب قضایی است.

امیر عبدوس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اعلام مهار اولیه آتش‌سوزی در پارک ملی گلستان گفت: آتش‌سوزی که از عصر دیروز در اراضی مرتعی و جنگلی پارک ملی گلستان به وقوع پیوسته بود، مهار شد.

وی با بیان اینکه از ساعت 4 بامداد 400 نفر از نیروهای محیط‌زیست، ارتش، سپاه، بسیج و نیروهای مردمی از استان‌های گلستان و خراسان‌شمالی برای مهار آتش‌سوزی در منطقه حضور یافتند، خاطرنشان کرد: حدود ساعت 8 صبح آتش‌ مهار شد و در حال حاضر تلاش برای اطفاء کامل حریق و لکه‌گیری ادامه دارد.

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان گلستان با بیان اینکه احتمال اشتعال مجدد وجود دارد، گفت: یک فروند بالگرد در آماده‌باش است تا در صورت نیاز از آن استفاده شود. همچنین همه نیروهای امدادی تا اطفاء کامل حریق در منطقه و در ارتفاعات حضور دارند و در حال پایش منطقه هستند تا در صورت اشتعال مجدد حریق را به سرعت کنترل کنند.

عبدوس در خصوص برآورد میزان خسارت به عرصه‌های مرتعی و جنگلی گفت: برآورد آن در حال حاضر سخت است اما برآورد می‌شود میزان خسارت به عرصه‌های مرتعی حدود 100 هکتار بوده و به 20 الی 30 هکتار از عرصه‌های جنگلی خسارت وارد شده البته آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی به صورت کپسولی بوده و  درختان سرپا نسوخته است.

وی ادامه داد: علت این آتش‌سوزی سهوی بوده است اما عامل آن شناسایی شده و تحت تعقیب قضایی قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز