خبرگزاری کار ایران

بطحایی مطرح کرد:

اعتراض والدین بر سرمایه‌گذاری روی اهداف تربیتی

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۸۸۱

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر مدرسه بخواهد روی اهداف تربیتی سرمایه گذاری کند، بلافاصله مورد اعتراض اولیاء قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، سیدمحمد بطحائی در مراسم اختتامیه هجدهمین کنگره پرسش مهر رئیس جمهور گفت: در مدرسه امروز ما اهداف تربیتی مغفول مانده و سهم آن در سبد یادگیری کاهش یافته و بخش عمده‌ای از یادگیریها به لایه‌های شناختی و حافظه محوری محدود شده است.

وی تصریح کرد: فرزندان به سمتی هدایت شده‌اند که دائما مفاهیم دانشی را فرابگیرند و از مفروضات خود در آزمونها استفاده کنند که متاسفانه پس از آزمون اثر کمی از این مفروضات در وجود دانش آموزان باقی می‌ماند.

او یکی از مهمترین موانع را نگرش و باور خانواده‌ها دانست که تغییر دادن آن بسیار سخت است، گفت: اگر مدرسه بخواهد روی اهداف تربیتی سرمایه گذاری کند بلافاصله مورد اعتراض اولیاء قرار می‌گیرد که چرا کتب کمک آموزشی بیشتری در اختیارشان نمی‌گذارید و آزمون برگزار نمی کنید مدرسه بتدریج ناچار خواهد شد اینگونه رفتار کند.

بطحایی با اشاره به اینکه وقتی اولیاء به این مهم باور ندارند و به مدرسه فشار وارد کنند مدرسه مجددا فرمان حرکت خود را به سمت افزایش دانش و حافظه محوری کج می کند، گفت: باید این فرصت را برای معلم ایجاد کنیم که بتواند در کلاس درس به سایر مهارتهای اجتماعی بپردازد.

او همچنین گفت: قریب به ۵ میلیون نفر به پرسش رئیس جمهور پاسخ دادند.  سوال رئیس جمهور مبنی بر اینکه «چگونه باید در محیط مدرسه تحمل و احترام به افکار دیگران و اخلاق و ادب را تمرین کنیم؟» سیاست بسیار مهمی است که آموزش و پرورش در راستای سند تحول بنیادین آن را مصرانه دنبال می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز