خبرگزاری کار ایران

توسعه کیفی رشته‌ها اولویت وزارت علوم

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۲۲۳

قائم مقام وزیر علوم و رئیس مرکز هیئت های امنا و هیئت ممیزه مرکزی در جلسه شورای دانشگاه لرستان گفت: توسعه و ارتقای کیفی رشته‌های تحصیلی و مأموریت‌گرا شدن آنها از اولویت‌های وزارت علوم است.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا باقری در این آیین که در سالن کنفرانس دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاهها در استان‌ها باید نقش مهمی در رفع مشکلات استان داشته باشند و راه‌حلهای علمی کاربردی ارائه کنند.

وی تصریح کرد: گسترش و توسعه کیفی رشته‌های تحصیلی مهم‌تر از گسترش کمی است و ارتقای کیفی رشته‌های تحصیلی از اولویت‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

قائم مقام وزیر علوم خاطرنشان کرد: آیین‌نامه‌های ارتقا در جهت حمایت از کارآفرینی و تجاری‌سازی و تقویت مقالات با کیفیت‌تر اصلاح شده‌اند که یک گام مهم در راستای کیفی‌سازی است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هر استانی مشکلات و معضلات خاص خودش را دارد و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باید بتوانند متناسب با مشکلات منطقه‌ای و استانی، راه‌حل ارائه نمایند و در این زمینه اثرگذار باشند، افزود: هر دانشگاهی در هر استانی متناسب با نیازها، مشکلات و پتانسیلهای آن استان، باید مدل خاص دانشگاهی خودش را برای نقش آفرینی هرچه بیشتر در رفع مشکلات آن داشته باشد تا ارتباط بین دانشگاه و جامعه، بیش از پیش، تقویت شود.

خسرو عزیزی رئیس دانشگاه لرستان نیز در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: دانشگاه نسل سوم دانشگاه مهارت‌آفرین و کارآفرین است و در دانشگاه لرستان اقدامات خوبی برای تحقق دانشگاه نسل سوم صورت گرفته است از جمله اینکه مجوز برخی رشته‌های تحصیلی جدید در این دانشگاه همچون باستان‌شناسی، علوم و مهندسی شیلات، علوم و مهندسی محیط زیست و جغرافیا و برنامه ریزی گرایش گردشگری در تناسب با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان لرستان اخذ شده است.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی قدرتی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان اظهار داشت: باید به شرکت‌های دانش‌بنیان توجه بیشتری شود.

وی تصریح کرد: بخش مهم تحقق شعار سال که تحت عنوان "حمایت از کالای ایرانی" نام‌گذاری شده است آن است که دانشگاهیان در جهت ارتقای کیفیت کالای ایرانی، ایده‌پردازی کنند و طرح‌هایی برای ارتقای کیفیت کالای ایرانی ارائه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز