خبرگزاری کار ایران

صدراعظم نوری:

وضعیت شهرری شایسته مردمانش نیست/استراتژی شورای پنجم، حفظ و صیانت از باغات است

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۷۹۱

رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تاکید کرد:‌ نگاه شورا به باغ و فضای سبز، نگاه اقتصادی نیست، بلکه صیانت از فضای سبز در دستورکار شورا است.

به گزارش ایلنا، زهرا صدراعظم نوری امروز پس از بازدید از بیمارستان هفتم تیر شهرری و در نشست خبری که با حضور ناهید خداکرمی و حسن خلیل‌آبادی، اعضای شورای شهر شهرستان ری، فرماندار شهرری، معاونان دانشگاه‌‌‌های علوم پزشکی ایران و تهران، مسئولان بیمارستان‌‌‌های هفتم تیر و فیروزآبادی و شهردار منطقه ۲۰ برگزار شد، گفت: شهرستان ری بخشی از هویت مردم ایران محسوب می‌شود که از اهمیت ویژ‌ه‌‌‌‌ای برخوردار است اما به دلیل سیاست‌ها و محدودیت‌ها، شهرری تبدیل به محل معضلات محیط زیستی، بهداشتی و اجتماعی شده است که به هیچ عنوان شایسته این شهرستان و در شان مردمانش نیست.

وی ادامه داد: این موضوعات در کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران مطرح است و  برای حل معضلات شهرری، کمیسیون سلامت، محیط زیست شورای شهر از ظرفیت خوبی برخوردار است.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه باید بعضی از معضلات و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد، اظهار داشت: به عنوان مثال بعضی از کارخانجات و مراکز صنعتی که در شهرری فعالیت می‌کنند و باعث آلودگی شهر شده‌اند و امکان جابجایی یا واگذاری ندارند می‌‌‌توان از طریق تکنولوژی، آلودگی کارخانجات را کاهش داد و تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

صدراعظم نوری با تاکید بر اینکه باید در اندک فرصتی که پیش روست، از تمام ظرفیت‌ها بهره بگیریم، تصریح کرد: حفظ و صیانت از فضای سبز و باغات جزو استراتژی‌های شورای پنجم است. در واقع می‌توان گفت نگاه شورا به باغ و فضای سبز، نگاه اقتصادی نیست، بلکه صیانت از فضای سبز در دستورکار شورا است. در همین راستا در خصوص توسعه بیمارستان هفتم تیر باید مدیریت به نحوی عمل کند که سیاست شورا یعنی حفاظت از محیط زیست در آن رعایت شود.

وی افزود: با توجه به اینکه خدمات‌‌‌‌رسانی به مردم نیاز است و توسعه بیمارستان و ارایه خدمات در جنوب تهران و شهرهای اطراف موجب کاهش تردد شهروندان از جنوب به شمال و در نتیجه کاهش آلودگی هوا و به ترافیک کمک شایانی می‌کند، موضوع توسعه بیمارستان را در کمیسیون ماده ۷ بررسی خواهیم کرد.

رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران اضافه کرد: برای توسعه بیمارستان هفت تیر تعداد ١٦٩ اصله درخت باید جابجا شود، به همین دلیل کمیسیون ماده هفت قانون حفظ و گسترش فضای سبز و باغات هنوز مجوز‌های لازم را صادر نکرده و این موضوع در دست پیگیری است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز