خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تهیه گزارشی جامع از وضعیت ایستگاه‌های آتشنشانی/نبود تجهیزات کافی ماسک و لباس آتش‌نشانان

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۱۲۸

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی موظف شده است گزارش سطح‌بندی شده از مشکلات ایستگا‌ه‌های آتش‌نشانی کل تهران تهیه کند، گفت: برخی از ایستگاه‌ها امکانات و تجهیزات کافی ندارند و فاقد ماسک مخصوص آتش‌نشانان یا لباس‌های مخصوص عملیات هستند.

زهرا صدراعظم نوری (عضو شورای شهر تهران و رئیس کمیسیون سلامت، خدمات و محیط زیست شورای شهر) ضمن اشاره به محتوای آخرین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت شورای شهر به خبرنگار ایلنا گفت: پیش از این کمیته ایمنی و مدیریت بحران به سازمان آتش نشانی ماموریت داده بود تا به صورت رندوم از ایستگاه‌ها بازدید کرده و گزارشی در مورد وضعیت آنها ارائه دهد.

صدراعظم نوری با بیان اینکه در این گزارش؛ ایستگاه‌های آتش نشانی از نظر امکانات، تجهیزات، فضاهای داخلی، ساختمان، تاسیسات و ابعاد مختلف بررسی شده‌اند، گفت: این گزارش از منطقه ۳ ایستگاهی که شامل سه منطقه (۱، ۳ و ۴) می‌شود، تهیه شده و نقاط قوت و ضعف حدود ۱۱ ایستگاه را مشخص می‌کند.

رئیس کمیسیون سلامت، خدمات و محیط زیست شورای شهر درباره برنامه‌های آینده این کمیته گفت: قرار شده گزارشی در مورد وضعیت موجود تمام ایستگاه‌های آتش نشانی تهیه شود و با هماهنگی سازمان آتش نشانی گزارش‌های قبلی به‌روز شده و سال ۹۷ نیز گزارشی از مسائل ایستگاه‌های آتش نشانی در سه بازه زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تهیه شود.

وی با اشاره به مسائل ایستگاه‌های آتش نشانی ادامه داد: برخی از ایستگاه‌ها امکانات و تجهیزات کافی ندارند برای مثال فاقد ماسک مخصوص آتش‌نشانان و یا لباس‌های مخصوص عملیات بوده و ساختمان‌هایشان فضای مناسبی برای تمرینات و آموزش‌ و تجهیزات فنی ندارند. برخی از ایستگاه‌ها نیز از نظر جانمایی مشکل دارند.

عضو شورای شهر با بیان اینکه در گزارش سال آینده قرار است همه مسائل و مشکلات سطربندی شود و با توجه به سطوح‌شان در بازه‌های زمانی مختلف راه‌حل ارائه شود، افزود: کمیته ایمنی و مدیریت بحران شهرداری به صورت جدی پیگیر این مساله است و از شهرداری و شورا می‌خواهد آن را دنبال کند.

صدراعظم نوری در انتها به نکات قوت اقدامات سازمان آتش نشانی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته مصوب شد دو درصد هزینه ساخت و ساز ایمنی مستقیما به حساب سازمان آتش نشانی واریز شود این مصوبه برای سازمان گشایشی ایجاد کرده و آنها سال گذشته توانسته‌اند دو هزار لباس خاص آتش نشانی برای عملیات خریداری کنند و این رویه مورد تایید و تاکید شورای شهر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز