خبرگزاری کار ایران

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در مناطق زلزله زده اعلام کرد:

ایجاد شرایط لازم برای جلوگیری از گرمازدگی بر عهده نهادهای دیگر است/سازمان آب و فاضلاب برای سامان بخشیدن به حوزه فاضلاب تلاش بیشتری کند

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۲۲۵

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در مناطق زلزله‌زده گفت:در حال‌حاضر مقاوم سازی بیمارستان آسیب‌دیده شهدای سرپل ذهاب توسط وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در دست اقدام است و تعمیر و احداث فاز دو بیمارستان که آسیب کلی دیده است، توسط خیرین کاشان تکمیل خواهد شد که امیدواریم ظرف چند ماه آینده ارائه خدمات درمانی را به همان مرکز برگردانیم.

به گزارش ایلنا،طیب قدیمی(نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت) درباره آخرین وضعیت بهداشتی و درمانی در مناطق زلزله‌زده سرپل ذهاب گفت: بیمارستان ۵۰ تخت خوابی شهدای سرپل ذهاب بر اثر زلزله تخریب شد و با توجه به آسیب وارده به این بیمارستان و تلاش‌های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، بیمارستان ۶۵ تخت‌خوابی بانگر در فضایی که کاربری بیمارستانی نداشت، در مدت بسیار کوتاه و با ارائه خدمات بیشتر و تخصصی‌تر راه اندازی شد و در حال حاضر پزشکان و متخصصان زیادی از جمله متخصص ارتوپدی در آن فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه قبل از وقوع زلزله ۲۲ آبان ماه سال گذشته در شهر ثلاث باباجانی، ارائه خدمات درمانی توسط پزشکان متخصص انجام نمی‌شد،اظهارکرد: در حال حاضر در این شهر، تعدادی متخصص زنان، داخلی و روانپزشک حضور دارند و در سایر شهرها ارائه خدمات درمانی و بهداشتی همانند گذشته انجام می‌شود همچنین در اسلام آباد غرب نیز خدمات درمانی در بیمارستان قدیم با تغییراتی که در هتلینگ بخش‌های بیمارستان انجام شد، ارائه می شود. خیرین حوزه سلامت و وزارت راه و شهرسازی، احداث بیمارستان جدید در اسلام آباد غرب را تقبل کرده‌اند و نقشه‌های اولیه بیمارستان و چینش آن در اختیار خیرین قرار گرفته است.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در مناطق زلزله زده افزود: در مورد بیمارستان‌های آسیب دیده شهرستان قصر شیرین، برآوردهای اولیه انجام و تعمیرات در قالب هتلینگ شروع شده است و امیدواریم تا قبل از فرارسیدن اربعین حسینی - که به این بیمارستان نیاز است - تعمیرات و بازسازی آن تکمیل شود.

وی با اشاره به ساخت و نوسازی مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت تخریب شده در این مناطق توسط خیرین حوزه سلامت، اظهارکرد: در حال حاضر برای ساخت و نوسازی خانه‌های بهداشت تخریب شده، پیمانکار مشخص و مجوزهای اولیه گرفته شده است و امیدواریم تا قبل از سالگرد زلزله، این خانه‌های بهداشت به بهره برداری برسند.

قدیمی با بیان اینکه یکی از مشکلات در مناطق شهری و روستایی مناطق زلزله زده غرب کشور تا قبل از سال ۱۳۹۷، وجود پسماندها، فاضلاب‌ها، روان آب‌ها و نخاله‌های ساختمانی بود، گفت: در جلساتی که با حضور بنیاد مسکن، شهرداری، جهاد کشاورزی و آبفا برگزار شد، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به عنوان ناظر بر ارائه دهندگان خدمت پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در مناطق زلزله زده با تاکید بر اینکه در مراکز جامع خدمات سلامت مناطق زلزله زده، پزشک و کادر بهداشتی و درمانی حضور دارند، تصریح کرد: در کنار این مراکز، خیرین حوزه سلامت به خصوص مجموعه خیریه نورآوران سلامت در دشت ذهاب به ارائه خدمات دندانپزشکی و چشم پزشکی پرداخته‌اند و در حال حاضر در شهرستان ثلاث باباجانی استقرار دارند همچنین سه دستگاه کلینیک سیار دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال ارائه خدمات رایگان به مردم مناطق زلزله زده غرب کشور هستند و در کنار این کلینیک‌ها، هلال احمر در گیلانغرب خدمات دندانپزشکی ارائه می‌دهد.

قدیمی با اشاره به وجود برخی مشکلات جزئی در شهرستان سر پل ذهاب،اظهارکرد: سازمان آب و فاضلاب باید برای سامان بخشیدن به حوزه آب روان‌ها و فاضلاب تلاش بیشتری کند البته برای آب روستایی کوشش‌های خوبی شده و حتی وضعیت آب از نظر کدورت و کلرسنجی نسبت به قبل از زلزله بهتر شده است. برای جمع‌آوری نخاله‌ها مشکلی وجود ندارد اما برای جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در مناطق روستایی نیازمند تلاش بیشتر دستگاه‌های اجرایی مسئول هستیم.

وی درخصوص وضعیت حیوان گزیدگی در مناطق زلزله زده غرب کشور گفت: اقدامات، آموزش‌ها و پادزهرهای مورد نیاز به نیروهای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ارائه شده است و خوشبختانه در حوزه بیماری‌های واگیر مشکلی وجود ندارد و ارایه جونده‌کش‌ها و سم پاشی‌ها در آینده هم ادامه خواهد داشت. امیدواریم همکاری‌های مردم با آموزش‌هایی که پرسنل ما به آنها ارائه داده‌اند، همچنان ادامه یابد تا در ماه های گرم سال شاهد ابتلا به بیماری‌های واگیر و حیوان گزیدگی نباشیم.

 قدیمی در ادامه در مورد حضور روانپزشک و روانشناس در این مناطق اظهارکرد: تمامی افراد مناطق زلزله زده غربالگری اولیه روان پزشکی شده‌اند و درمان افرادی که نیاز به درمان فردی یا گروهی داشتند، در حال انجام است و ادامه خواهد داشت.  

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در مناطق زلزله زده در خصوص گرمازدگی در مناطق زلزله زده غرب کشوربا توجه به گرم شدن هوای این مناطق گفت: در این حوزه آموزش‌های لازم به افراد داده شده است و مراکز بهداشت، آماده ارائه خدمات هستند. امیدواریم با همکاری مردم و آمادگی‌های صورت گرفته از سوی حوزه بهداشت و درمان، شاهد بروز عارضه‌ای در این زمینه نباشیم.

وی در پایان تاکید کرد: ایجاد شرایط لازم برای جلوگیری از گرمازدگی بر عهده نهادهای دیگر است و در کارگروه‌های امنیت و سلامت غذایی و کارگروه های زلزله دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، شرح وظایف نهادهای دیگر مکتوب شده است و توسط دانشگاه پیگیری می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز