خبرگزاری کار ایران

۸۰۰ هزار حامی از ایتام و فرزندان بدسرپرست حمایت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۹۰۳

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه رفع فقر تنها به دست مردم ممکن است، گفت: ۸۰۰ هزار حامی، از ایتام و فرزندان بدسرپرست حمایت می‌کنند.

به گزارش ایلنا، پرویز فتاح (رئیس کمیته امداد) با تشبیه خیران و حامیان نیازمندان به «لشکر خوبان» گفت: اگر چه دولت و مجلس برای رفع فقر کمک می‌کنند اما این کمک‌ها قابل مقایسه با کمک‌های مردمی نیست؛ در واقع رفع مسئله فقر فقط به دست مردم ممکن است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۸۰۰ هزار حامی، از ایتام و فرزندان بدسرپرست حمایت می‌کنند، افزود: به همت حامیان، هر فرزند یتیم ماهانه به طور متوسط حدود ۲۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند.

فتاح گفت: حامیان نیکوکار حدود ۵۴۰ میلیارد تومان به ایتام در سال ۱۳۹۶ کمک کرده‌اند که این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد رشد داشته است.درحال حاضر حدود ۱۵۲ هزار یتیم تحت حمایت کمیته امداد است که سال گذشته متوسط دریافتی ماهانه نقدی آنها ۱۶۳ هزار و دریافتی غیرنقدی ۵۵ هزار تومان بود؛ این رقم نسبت به سال پیش از آن ۳۴ درصد رشد داشته است.

رئیس کمیته امداد در ادامه بیان داشت: بیشترین درصد رشد مشارکت حامیان ایتام و فرزندان محسنین در سال گذشته مربوط به سه استان سمنان با ۶۵ درصد رشد، زنجان با ۶۳ درصد و یزد با ۵۰ درصد است.ایتام استان‌های قم، البرز و تهران با دریافت ماهانه ۳۴۰، ۳۳۰ و ۳۲۰ هزار تومان بیشترین رقم کمک نقدی را از حامیان خود دریافت کرده‌اند.

فتاح گفت: اکنون ۱۴۰ هزار و ۴۱۱ فرزند محسنین دارای حامی هستند که سرانه نقدی دریافتی ماهانه آنها ۶۵ هزار تومان است. براساس بررسی‌های انجام ‌شده در سال ۹۶ متوسط پرداخت نقد هر حامی در ماه حدود ۴۲ هزار تومان و کمک غیرنقدی ۱۴ هزار تومان بود که نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز