خبرگزاری کار ایران

مجید فراهانی در گفت‌وگو با ایلنا:

طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره کارکنان‌ شهرداری احتمالا کلید می‌خورد

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۴۷۱

عضو شورای شهر تهران در پی انتشار خبری مبنی بر تکذیب خرید هتل توسط صندوق ذخیره کارکنان شهرداری، از احتمال کلید خوردن طرح تحقیق و تفحص از این صندوق خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، براساس سند تحویل و تحول شهرداری تهران که شهردار پیشین محمدعلی نجفی آن را منتشر کرده بود و اظهارات اعضای شورای شهر؛ عملکرد مالی (صندوق ذخیره  کارکنان شهرداری تهران) به شدت شائبه بر‌انگیز بوده و با اهداف این شرکت همخوانی نداشته است. همچنین پرونده تخلفات این سازمان یکی از همان 12 پرونده‌ای است که نجفی به قوه قضاییه ارسال کرده است.

با این حال هفته گذشته روابط عمومی (صندوق ذخیره  کارکنان شهرداری تهران) خبری با عنوان "توضیح صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران درباره برخی اخبار و شایعات" در سایت رسمی خود منتشر کرده است که خرید هتل توسط مدیران قبلی این سازمان را به کل تکذیب و آن را شایعه خوانده است. در متن خبر آمده است:

« حفظ و صیانت از دارایی‌های اعضا و ساماندهی وضعیت اقتصادی و سرمایه کارکنان خدوم شهرداری تهران وظیفه ذاتی صندوق ذخیره کارکنان است. بدیهی است که بر این اساس کلیه ابهامات و تخلفات مطرح درباره عملکرد پیشین تا حصول نتیجه در مراجع رسمی پیگیری شده، به‌طور منظم گزارش‌های آن به مسئولان مربوطه ارائه می‌شود و مدیریت صندوق خود را موظف به پاسخگویی به  انتشار هر روزه اخبار کذب رسانه‌های غیررسمی نمی‌داند. بر این اساس طرح مباحثی چون خرید هتل در یکی از شهرها یا توافق برای ارائه مدیریت صندوق درباره ادامه کار آن از اساس غیرواقعی و نادرست بوده و تکذیب می‌شود

مجید فراهانی (عضو شورای شهر تهران) که پیش از این در گفت‌وگویی با خبرنگار ایلنا، از تخلفات صندوق ذخیره کارکنان شهرداری خبر داده و گفته بود: هیات مدیره این صندوق سرمایه‌گذاری‌های غیرقابل دفاعی من‌جمله در شهر کیش انجام داده است، برای مثال در این شهر هتلی خریدند که براساس قیمت کارشناسی نبوده و چند برابر قیمت واقعی خریداری شده است"، در واکنش به تکذیب این خبر توسط صندوق ذخیره کارکنان شهرداری به خبرنگار ایلنا گفت: در این شرایط مجبور هستیم که تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره کارکنان را به جریان انداخته و آن را بررسی کنیم.

لازم به ذکر است، وقتی نجفی (شهردار پیشین) سند تحویل و تحول را در شورای شهر ارائه می‌داد، اعلام کرده بود که در این صندوق "خیانت" صورت گرفته است. در این شرایط که حتی پیشنهاد انحلال این صندوق نیز توسط یکی از اعضای شورای شهر مطرح شده است؛ تکذیب سند تحویل و تحول شهرداری تهران، اظهارات شهردار قبلی و اعضای شورای شهر شائبه‌برانگیز شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز