خبرگزاری کار ایران

افزایش نسبی دما در روزهای پنجشنبه و جمعه

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۴۲۱

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از افزایش نسبی دما در روزها پنجشنبه و جمعه از شمال شرق تا جنوب کشور خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت آب و هوا گفت: وزش باد شدید در منطقه سیستان و بلوچستان برای امروز پیش‌بینی می‌شود. گرد و خاکی در این روزها در منطقه زابل بر اثر وزش باد ایجاد شده و همچنان ادامه دارد. سرعت وزش باد از روز پنجشنبه و جمعه در این منطقه کمتر خواهد شد.

وی ادامه داد: در روز پنجشنبه وزش باد شدید در اطراف دریاچه ارومیه و بخش‌های جنوبی آذربایجان شرقی پیش‌بینی می‌شود در روز جمعه وزش باد در همدان نیز قابل توجه خواهد بود. روز جمعه و شنبه در جنوب تهران، قم، خراسان رضوی به ویژه شرق آن و خراسان جنوبی وزش باد گزارش می‌شود که سرعت باد در این منطقه بین ۱۰ تا ۱۵ متر بر ثانیه می‌رسد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وزش باد در روز یکشنبه خاطرنشان کرد: در این روز وزش باد در شهر زابل، شرق سمنان، شرق خراسان شدت پیدا می‌کند.

وظیفه در خصوص افزایش دما در کشور گفت: در روزهای پنجشنبه و جمعه از شمال شرق تا جنوب کشور افزایش نسبی دما را خواهیم داشت.

وی همچنین درباره بارش باران در کشور تصریح کرد: امروز در دامنه‌های سهند آذربایجان شرقی و نوار غربی در آذربایجان غربی انتظار رشد ابرهای جوششی را در بعداز ظهر داریم که منجر به رگبار و رعد و برق و تگرگ خواهد شد و باد لحظه‌ای شدید که می‌تواند مخرب باشد ایجاد می‌کند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: امروز و فردا شدت بارش‌ها در این منطقه کمتر خواهد شد بویژه امشب در نوار غربی کشور یعنی ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، زنجان، تهران و بخش‌هایی از قم، نوار شمالی گیلان و مازندران بارش‌های ضعیف را خواهیم داشت. این بارش‌ها قابل توجه نبوده و شدت آنها از روز گذشته کمتر خواهد بود.

وظیفه ادامه داد: در روز شنبه نیمه شمالی، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی باران و رعد و برق شدیدتری خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز