خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی:

میانگین افزایش شهریه مدارس غیردولتی ۱۳.۵ درصد است

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۶۵۰

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: میانگین افزایش شهریه مدارس غیردولتی در تهران ۱۳ درصد و میانگین کشوری افزایش شهریه نیز ۱۳.۵ درصد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری مجتبی زینی‌وند، معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با موضوع "تبیین الگوی شهریه سال 97-96 مدارس غیردولتی" صبح امروز در سالن شهید شهید حججی برگزار شد.

زینی وند در ابتدای این نشست در خصوص الگوی شهریه مدارس غیردولتی در سال پیش رو گفت: امسال بر اساس مصوبه‌ها هزینه تمام برنامه‌های آموزشی و پرورشی ارائه شد. در الگوی شهریه با توجه به برنامه های آموزش و پرورش، برنامه هفتگی، وضعیت فیزیکی، تجهیزات و ....میزان هزینه مدارس محاسبه و شهریه دانش آموزان تعیین می شود.مهم ترین ویژگی الگوی شهریه امسال بحث  شفافیت در هزینه هاست.

زینی وند با بیان فعالیت های اختیاری گفت: فعالیت های اختیاری مثل فعالیت های تابستانی، فوق برنامه غیردرسی و... است باید میزان نوع فعالیت ها مشخص شود و هزینه ها طبق آن تعیین خواهد شد، ضمن اینکه تمام این هزینه ها شفاف سازی می شود تا والدین تکلیف خود را بدانند.

وی با اشاره به ساعات فعالیت ها در مدارس گفت: متوسطه اول 108 ساعت و متوسط دوم 144 ساعت در نظر گرفته است.همچنین برای شهریه مصوب سامانه طراحی شده که به هر دانش آموز یک کد  می دهد و از طریق این سامانه مسائل مربوط به شهریه را پیگیری کنند.

زینی وند با اشاره به اینکه آیتم‌های الگوی شهریه متناسب با برنامه‌ها در عملکرد هر مدرسه متفاوت است، گفت: در شهر تهران در مدارس ابتدایی میانگین افزایش شهریه حدود ۱۵ درصد، در مقطع متوسطه اول حدود ۱۳ درصد و در متوسطه دوم حدود ۱۱ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: میانگین افزایش شهریه مدارس غیردولتی در تهران ۱۳ درصد است. میانگین کشوری افزایش شهریه نیز ۱۳.۵ درصد است.

زینی وند افزود: حداکثر شهریه مصوب برای سال جدید در مقطع ابتدایی 7 میلیون و 140 هزار تومان، در مقطع متوسطه اول 8 میلیون و 268 هزار و مقطع متوسطه دوم 10 میلیون و 134 هزار تومان تعیین شده است. این شهریه جدای از ده درصد از فعالیت های تابستانی و 15 درصد فعالیت های فوق برنامه است که البته شرکت در آنها اجباری نیست.

وی با اشاره به نقش عمده شوراهای آموزش و پرورش گفت: بسیج امکانات ملی و محلی جهت پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت از عمده نقش های شورای آموزش و پرورش است. در همین راستا شوراهای آموزش و پرورش را در مدت اخیر در تمام سطوح از منطقه تا استان فعال کردیم. در شش ماهه دوم سال ۹۶ حدود ۱۳۲ جلسه استانی داشتیم که ۴۹۶ مصوبه داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز