خبرگزاری کار ایران

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا خبر داد:

تغییر ضوابط دانشجویان انصرافی در قانون جریمه مشمولان غایب سال ۹۷

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۷۸۱

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا ضمن تشریح ضوابط مربوط به قانون جریمه مشمولان غایب، گفت: کلیه مشمولانی که تا پایان سال ۹۷ بیش از ۸ سال غیبت دارند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰، نسبت به تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار ابراهیم کریمی در مورد قانون جریمه مشمولان غایب در سال ۹۷ اظهار داشت: کلیه مشمولانی که تا پایان امسال بیش از ۸ سال غیبت دارند ،می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) و پرداخت مبلغ جریمه، نسبت به تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام کنند.

وی با اشاره به تغییرات مربوط به ضوابط دانشجویان انصرافی در قانون جریمه مشمولان غایب،افزود: دانشجویان دارای معافیت تحصیلی که تحصیلات خود را به اتمام نرسانده و تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۶ انصراف داده و یا اخراج شده باشند، از تاریخ فراغت از تحصیل در مقطع قبلی غایب محسوب می‌شوند و چنانچه غیبت آن‌ها تا پایان سال ۹۷ به بیش از ۸ سال برسد در شمول این معافیت قرار می‌گیرند.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا  ادامه داد: مبلغ جریمه تعیین شده در تبصره ۱۱ بند ب قانون بودجه کشور سال ۹۷ به نسبت سال گذشته تغییری نداشته و تنها برای آن دسته از واجدین شرایط که خانواده آنان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و یا سازمان بهزیستی هستند، ۷۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است که دستورالعمل اجرایی آن پس از انجام هماهنگی های لازم تهیه و ابلاغ می‌شود.

وی در خصوص مشمولانی که سال گذشته ثبت نام کرده و تاکنون نسبت به واریز مبلغ جریمه اقدامی نکرده‌اند،گفت: درخواست این دسته از افراد ابطال شده و درصورتی که متقاضی بهره مندی از این قانون هستند، بایدمجدداً برای ثبت نام به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) مراجعه کنند.

جانشین سازمان وظیفه عمومی خاطر نشان کرد: طبق روال سال گذشته، مشمولانی که بیش از ۸ سال غیبت دارند، باید به ازای هرسال غیبت مازاد،۱۰ درصد جریمه پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: مشمولان واجد شرایط می‌توانند مبلغ جریمه را به صورت نقد و یا اقساط پرداخت کنند که در شیوه اقساطی، باید مبلغ جریمه تا پایان سال ۹۷ به طور کامل تسویه شود.

کریمی در خصوص مقررات مربوط به کارکنان وظیفه فراری عنوان کرد: آن دسته از کارکنان وظیفه که سابقه غیبت اولیه و فرار حین خدمت آنان به بیش از ۸ سال برسد، می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) از قانون جریمه مشمولان غایب بهره مند شوند.

 این مقام ارشد انتظامی مطرح کرد: از آنجا که مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور با بیش از ۸ سال غیبت،اجازه تردد به کشور را نخواهند داشت لذا می بایست با انجام خدمت سربازی و یا بهره مندی از این امتیاز وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

وی گفت: متقاضیان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir، سامانه تلفن گویا به شماره۰۹۶۴۸۰ و یا سامانه به شماره ۱۱۰۲۰۶۰۱۰ از آخرین اخبار مربوط به قانون جریمه مشمولان غایب مطلع شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز