خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت تاکید کرد:

ضرورت تغییر سبک زندگی و الگوی غذایی برای پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۵۴۷

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تغییر سبک زندگی و الگوی غذایی راهی برای پیشگیری از بیماری های غیرواگیر است.

به گزارش ایلنا، علیرضا رئیسی در مراسم افتتاح هم زمان 10 پروژه بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیشابور اظهار داشت: امروزه در وضعیت و نوع الگوی بیماری ها در سطح کشور و دنیا تغییراتی ایجاد شده است.

وی گفت: در سال های گذشته علت مرگ و میر افراد، بیماری های واگیر مانند بیماری های عفونی و تنفسی بود در حالی که امروزه بیماری های غیر واگیر در حوزه سلامت اهمیت زیادی پیدا کرده است.
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به تغییر الگوی بیماری ها تصریح کرد: برای کنترل بیماری هایی همچون فشار خون، دیابت و قلبی و عروقی که در حوزه بیماری های غیر واگیر قرار دارند باید به روش هایی مانند تغییر سبک زندگی و الگوی غذایی توجه کرد.
 
وی افزود: امروزه چاقی، کم تحرکی، مصرف دخانیات، غذاهای ناسالم و مصرف چربی، قند و شکر، سلامتی مردم را تحت الشعاع قرار داده است بطوری که میانگین مصرف نمک درکشور ما 2.5 برابر و میزان مصرف شکر بیش از سه برابر میانگین مصرف شکر در دنیا است.

رئیسی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به گسترش و شیوع بیماری های غیر واگیر، همه شهروندان باید با تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی بیش از پیش در راستای پیشگیری از این بیماری ها اقدام نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز