خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز محیط زیست شهرداری تهران خبر داد:

شبکه پایش آلودگی هوا و صدا به صورت پایلوت غنی‌سازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۳۶۶

رئیس مرکز محیط زیست شهرداری تهران از غنی سازی شبکه پایش آلودگی هوا و صدا به صورت پایلوت برای اولین بار در تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا، صدرالدین علی پور، رئیس مرکز محیط زیست شهرداری تهران گفت: پروژه غنی سازی شبکه پایش آلودگی هوا و صدا با استفاده از حسگرهای متحرک به صورت پایلوت برای اولین بار در منطقه ۲ شهرداری تهران اجرا می شود.

رئیس محیط زیست شهرداری تهران دراین خصوص گفت: به منظور کنترل آلودگی های محیط زیست ابتدا باید میزان دقیق آلاینده ها و چگونگی توزیع آنها شناسایی گردد.

وی افزود: برای توسعه مدل های دقیق توزیع و انتشار آلاینده های شهری، باید تعداد ایستگاههای پایش افزایش یابد.

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست با اشاره به اینکه در شهرداری تهران پروژه هوشمند سازی شبکه و مخازن جمع آوری زباله با هدف گردآوری اطلاعات دقیق به صورت محدود انجام شده است، گفت: از طریق توسعه این طرح می توان با استفاده از بستر ایجاد شده به پایش آنلاین آلاینده های هوا و صوت پرداخت.

استفاده از حسگرهای متحرک (نصب شده بر روی ماشین های حمل زباله) در مدل سازی آلاینده ها می تواند نتایج جالب توجهی را ارائه نماید،لذا با توجه به تعداد کم ایستگاههای پایش، به این طریق می توان به افزایش تراکم این ایستگاه ها کمک شایانی نمود، در نتیجه این روش به عنوان راهی برای افزایش دقت در مدل سازی غلظت آلاینده ها پیشنهاد می گردد.

لازم به ذکر است  تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده و مدل سازی های مرتبط در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های آتی مدیریت شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از سوی دیگر توسعه چنین روش هایی موجب توسعه هوشمند سازی مدیریت شهری خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز