خبرگزاری کار ایران

رستگاری خبر داد:

گاز رادون در هوای آزاد تهران نیست/ مردم نگران نباشند

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۵۰۹

با توجه به درج برخی اخبار در خصوص گاز رادون در تهران معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران اعلام کرد گاز رادون گازی است که در نتیجه تجزیه طبیعی از سنگها و خاک ساطع می شود.

به گزارش ایلنا، محمد رستگاری با اشاره به این موضوع گفت: گاز رادون منبع تولید مصنوعی و انسان ساخت ندارد و این گاز در همه شهرهای دنیا وجود داشته و در هوای محیط تهران هیچ میزان نگران کننده ای از گاز رادون گزارش نگردیده است.

وی با اشاره به اینکه بررسی ما در این خصوص صرفا وجود این گاز را در برخی  محیط های بسته نشان می‌دهد، افزود: در این رابطه  ضوابط فنی حفاظت از ساختمان‌ها در برابر گاز رادون که جزئی از استانداردهای ساختمانی است که توسط مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی و سازمان انرژی اتمی تهیه شده است.

رستگاری ادامه داد:  امکان کاهش میزان این گاز در ساختمان ها از طریق روشهای ساختمان سازی از قبیل عایق کاری و غیره به راحتی امکان پذیر است.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران یادآور شد: درخصوص هوای تهران و  اندازه گیری پارامترهای آلاینده از طریق ایستگاههای سنجش آلودگی هوای استان، محیط زیست استان تهران و شرکت کنترل کیفیت بر مبنای استانداردهای بین المللی و ملی  هوای محیط عمل نموده که این گاز جزو این پارامترها نمی باشد.

وی در پایان تأکید کرد: این یک موضوع بهداشتی بوده و در حیطه اختیارات وزارت بهداشت و سازمان انرژی اتمی می باشد و می بایست دستگاههای ذیربط در اینخصوص اظهار نظر نهایی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز