خبرگزاری کار ایران

شرایط بهره‌مندی از سنوات ارفاقی برای دانشجویان مشمول

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۵۷۶

معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: دانشجویان مقاطع مختلف دانشگاهی که در سنوات اولیه تحصیلی موفق به فراغت از تحصیل نشده اند، درصورت موافقت کمیسیون موارد خاص دانشگاه، می توانند حداکثر به مدت یکسال از سنوات ارفاقی بهره مند شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "نجف حمیدزاده" در تشریح این خبر، اظهار داشت: دانشجویان مقاطع مختلف دانشگاهی که در سنوات اولیه تحصیلی موفق به فراغت از تحصیل نشده اند، درصورت موافقت کمیسیون موارد خاص دانشگاه می توانند حداکثر به مدت یکسال از سنوات ارفاقی استفاده کنند.

وی گفت: مشمولان برای برخورداری از سنوات ارفاقی می بایست با توجه به مقطع تحصیلی خود، حداقل تعداد واحد درسی مشخصی را گذرانده باشند که در این صورت با موافقت کمیسیون موارد خاص دانشگاه، دانشجویان می بایست سه ماه قبل از اتمام سنوات اولیه تحصیلی، درخواست خود را از طریق دانشگاه محل تحصیل پیگیری کنند.

سرهنگ حمید زاده خاطرنشان کرد: طبق تبصره 2 ماده 11 آیین نامه اجرایی معافیت تحصیلی مصوبه هیئت وزیران، دانشگاه ها موظف هستند حداکثر ظرف مدت سه ماه از پایان مدت مجاز سنوات اولیه تحصیلی، موافقت خود را برای بهره مندی دانشجویان از سنوات ارفاقی به سازمان وظیفه عمومی اعلام کنند، در غیر این صورت دانشجویان نمی توانند از این سنوات بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: دانشجویانی که با بهره مندی از سنوات ارفاقی، فارغ التحصیل می شوند، حداکثر یکسال مهلت داشته تا وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند و یا در صورت پذیرش در مقاطع بالاتر نیز می توانند از معافیت تحصیلی برخوردار شوند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: مشمولانی که در سنوات ارفاقی فارغ التحصیل نشوند، از تاریخ انصراف و یا اخراج از تحصیل یکسال مهلت دارند تا وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا اظهارکرد: دانشجویانی که موفق به بهره مندی از سنوات ارفاقی نشده و در مهلت یکساله تعیین تکلیف وضعیت خدمتی، فارغ التحصیل شوند، طبق ماده 13 آیین نامه اجرایی معافیت تحصیلی، تا پایان خدمت و یا اخذ کارت معافیت، حق ادامه تحصیل نخواهند داشت .

وی بیان کرد : دانشجویانی که نتوانند در مهلت یکساله تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود فارغ التحصیل شوند، وارد غیبت شده و ادامه تحصیل آنان با غیبت مغایر قانون بوده و به هیچ وجه امکان فراغت از تحصیل را نخواهند داشت.

سرهنگ حمید زاده خاطرنشان کرد: دانشجویان سعی کنند با برنامه ریزی مناسب در سنوات تحصیلی در نظر گرفته شده، مقطع تحصیلی خود را به اتمام رسانند تا برای فراغت از تحصیل دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز