خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی خبر داد:

کاهش حق بیمه زائرانِ اربعین به 16 هزار تومان

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۱۰۷

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به کاهش بیش از ۳۰ درصدی حق بیمه زائران اربعین گفت: حق بیمه برای سفر هر زائر به عتبات ۲۴ هزار تومان است که این رقم برای زائران اربعین۱۶ هزار تومان است.

به گزارش ایلنا، حسین ذوالفقاری با اشاره به اینکه در برگزاری مراسم اربعین حسینی سال گذشته همه به خوبی درخشیدند، اظهار داشت: موضوع اربعین حسینی، حرکتی است که در کشور به صورت جهادی انجام می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به اینکه طبق بررسی‌ها در سه سال اخیر عده‌ زائران به یک میانگین خاصی رسیده است، افزود: در سال گذشته تعداد ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار ویزا برای زائران صادر شد و توانستیم برای برنامه‌ریزی صحیح در سال جاری به یک آمار نسبی برسیم.

وی به اهتمام ویژه برای بیمه زائران اربعین حسینی اشاره و خاطرنشان کرد: حق بیمه برای سفر هر زائر به عتبات عالیات در شرایط عادی ۲۴ هزار تومان است که این رقم برای زائران اربعین به ۱۶ هزار تومان تقلیل پیدا کرد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی مشی و اندیشه دولت را جدا کردن تکالیف حاکمیتی از موضوعات مردمی دانست و گفت: حاکمیت، تکالیفی همچون برقراری نظم و امنیت در نقطه صفر مرزی و تقویت زیرساخت‌ها را جزء وظایف قانونی خود می‌داند که در حال انجام است.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: حمل و نقل، اسکان و تغذیه زائران باید به صورت مردم محور باشد که در حال هدایت به این سمت هستیم.

وی با بیان اینکه مردم نذورات خود را برای اعزام زائران اربعین حسینی اهداء می‌کنند، گفت: نباید انتظارات را به حدی بالا ببریم که نتوانیم تعهدات را به مرحله اجرا برسانیم اما تمام تلاش خود را برای تأمین تغذیه و اسکان زائران بکار می‌گیریم.

معاون وزیر کشور بر ضرورت فراهم کردن بستر فعالیت بخش خصوصی در کشور عراق و ایران تأکید کرد و افزود: باید تلاش شود تا با ریل‌گذاری صحیح اقدامات در سال‌های آینده با مشکلات جدی در تأمین مایحتاج مردم نشویم.

وی راهپیمایی اربعین حسینی را مورد توجه فرقه‌های مختلف دانست و گفت: بزرگترین راهپیمایی در سطح دنیا در ایام اربعین حسینی تشکیل می‌شود که از نگاه دشمنان دور نمی‌ماند و تلاش می‌کنند تا با هر اقدامی آن‌را تحت تأثیر قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز