خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره محیط زیست تهران در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

بی‌توجهی به دفع زباله‌ها و پساب‌های بیمارستانی/معرفی ۸ بیمارستان به مراجع قضایی

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۶۵۹

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران از ارجاع پرونده ۸ بیمارستان به مراجع قضایی به دلیل عدم رعایت مدیریت پسماندهای بیمارستانی و پساب‌های عفونی خبر داد.

محمدحسین بازگیر (رئیس اداره محیط زیست شهر تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت امحای پسماندهای بیمارستاتی در تهران گفت: فرآیند مدیریت پسماند در بیمارستان‌ها یک فرآیند کاملا مشخص است و باید این فرآیند به طور مستمر انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: پسماندهای بیمارستانی باید از همان ابتدا یعنی در زمانی که زباله‌ای تولید می‌شود، در ظرف‌های مشخص با رنگ‌های جداگانه تفکیک شود.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران ادامه داد: در زمینه تفکیک پسماندهای بیمارستانی باید آموزش های لازم به کادر و پرسنل بیمارستان ارائه شود. همچنین این افراد باید تعهد لازم را برای تفکیک زباله بیمارستانی داشته باشند.

بازگیر با بیان اینکه بیمارستان‌ها باید مجهز به فضای مشخصی برای جمع آوری پسماندهای عفونی و بیمارستانی باشند، تصریح کرد: زباله‌های عفونی باید توزین شده و مقدار دقیق زباله‌های عفونی و بیمارستانی ثبت و ضبط شود و برچسب‌های مشخص روی آنها زده شود.

وی یادآورشد: این زباله‌ها باید توسط دستگاه‌های مختلف امحا زباله میکروب زدایی و کم‌خطرسازی شود. در نهایت این پسماندها به پیمانکارانی که برای امحاء این زباله ها مجوز دارند؛ تحویل داده شود.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه در بیمارستان‌ها زیرساختهای اولیه برای امحا زباله عفونی فراهم شده‌است، تصریح کرد: بزرگترین مشکل و چالش ما در حوزه مدیریت پسماندهای پزشکی و بیمارستانی مربوط به مراکز خرد یعنی مطب‌ها، ساختمان های پزشکان، برخی درمانگاه‌ها، کلنیک‌ها و داروخانه‌هاست.

وی تاکید کرد: داروخانه‌ها باید داروهای تاریخ مصرف گذشته خود را امحا کنند و نباید این داروها در هر نقطه‌ای دور ریخته شود، البته این موارد در داروخانه‌ها کمتر رعایت می شود. ما در حال پیگیری این موارد نیز هستیم تا داروخانه‌ها، داروهای تاریخ مصرف گذشته را نیز به درستی امحاء کنند.

بازگیر با بیان اینکه عمده بیمارستان‌ها دارای تصفیه‌خانه هستند، گفت: این تصفیه خانه‌ها توسط بازرسان سازمان حفاظت محیط زیست پایش می‌شوند.‌

وی ادامه داد:  به 8 بیمارستان در دفعات مختلف در زمینه مدیریت پسماند و پساب‌های بیمارستانی اخطارهای لازم داده شده‌است که متاسفانه هیچ توجهی نکردند و در حال حاضر نیز پرونده این بیمارستانها به مرجع قضایی جهت رسیدگی به تخلفاتشان ارسال شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز