خبرگزاری کار ایران

فراهانی:

باید "ضابطه" را "جایگزین" رابطه کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۱۷۵۳۶

عضو شورای شهر تهران گفت: باید به جای رابطه، ضابطه را جایگزین کرده و منافع ملی و شهری را به منافع شخصی و جناحی ترجیح دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود در رابطه با سالروز شوراها، با بیان اینکه امروز روز مردم است، گفت:‌ امروز روزی است که زمینه‌ساز اداره امور محلی به دست مردم و توسط منتخبان مردم برپایه مشورت و شوراست.

فراهانی ضمن سلام و درود به روح حضرت آیت‌الله طالقانی پیشنهاد‌دهنده شوراها افزود: از نظر ایشان اهمیت شوراها تا آنجا بود که در یکی از سخنرانی‌های خود گفتند بگذارید این مردم مسوولیت را پیدا کنند. این مردم‌اند که کشته‌ داده اند. اینها از همین توده‌های جنوب شهر بودند.

این عضو شورا با بیان اینکه امام (ره) و رهبر انقلاب نیز روی اهمیت شوراها تاکید داشتند، افزود: ما در برابر زندگی شهروندان تهرانی چه آنها که به ما رای داده‌اند و چه آنها که ما را انتخاب نکرده‌اند مسوول و متعهد هستیم و باید با مشارکت و مشورت شهروندان شهرداری شایسته و کوشا را انتخاب کنیم.

فراهانی با بیان اینکه مشارکت مردم فقط به این معنا نیست که وقتی جنگ شد از آنها بخواهیم به جبهه بروند افزود: مشارکت مردم به این معنا نیست که فقط در زمان انتخابات بخواهیم پای صندوق بیایند و بعد هم بگوییم بروید در خانه بنشینید. مشارکت مردم یعنی واگذاری امور به مردم، باید انجام و اداره امور را که از آنها سلب شده و گران و بی‌کیفیت توسط شهرداری به آنها ارائه می‌شود را به مردم بازگردانیم.

فراهانی ادامه داد: بیش از 100 هزار عضو شورای شهر و روستا در دورافتاده‌ترین روستاهای مرزی تا شهر تهران وجود دارد. به مدد و باور و اعتقاد آقای خاتمی به اجرای قانون توانستیم از ظرفیت قانون اساسی در اداره امور محلی توسط شوراها برخوردار شویم.

وی در ادامه به انتخابات شوراها و خواست مردم تهران برای مبارزه شورا با فقر، فساد و تبعیض اشاره کرد و با بیان اینکه شوراها و مدیریت شهری الگو و تصویری از حاکمیت تغییر و تحول است ادامه داد: اکنون ما در نیمه راه و در آستانه انتخاب شهردار باید به شهروندانی که می‌خواهند به آینده این شهر برای زندگی فرزندانشان مطمئن و امیدوار باشند، امیدبخش باشیم و باید به جای رابطه ضابطه را جایگزین کرده و منافع ملی و شهری را به منافع شخصی و جناحی ترجیح دهیم و مردم در انتساب و به‌کارگیری جوانان و زنان به جای مدیران پیر خشنود شوند.

فراهانی با بیان اینکه شعار تحول‌خواهان همواره ورود زنان و به ویژه جوانان به عرصه‌های سیاسی بوده است، افزود: امام به جوانان اعتماد کرد و جنگ را به آنها سپرد و باید جوانان متخصص و تحصیلکرده مورد حمایت قرار بگیرند.

وی در انتها خطاب به شهروندان تهرانی تاکید کرد: ما به عنوان منتخبان شما براساس سوگندی  که خوردیم داشته‌ها و نداشته‌ها را با صراحت با شما درمیان می‌گذاریم و با بهره‌گرفتن و همراهی و مشارکت فعال رسانه‌ها حق شما شهروندان عزیز به نحو مطلوب ادا می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز