خبرگزاری کار ایران

کشف بیش از 30 میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای کردستان

کد خبر : ۶۱۷۰۰۳

فرمانده مرزبانی کردستان از کشف بیش از 30 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق، طی یک ماه گذشته توسط مرزبانان این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار"کیومرث شیخی"در تشریح این خبر گفت: در راستای کنترل و رصد مرزهای استان، مرزبانان در فروردین ماه سال جاری در چند ماموریت اطلاعاتی و عملیاتی، 87 هزار و 880 پاکت سیگارت خارجی، 25 هزار و 971 قلم لوازم آرایشی بهداشتی و 109 هزار و 724 ثوب البسه خارجی را کشف کردند.

وی در ادامه به کشف بیش از 94 هزار و 700 لیتر مواد سوختی در بازرسی از محموله های مرزی در ماه اخیر اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه خروج مواد سوختی از کشور موجب اختلال در نظام اقتصادی می شود، مرزبانان با شدت با قاچاق کالا و سوخت برخورد می کنند.

فرمانده مرزبانی کردستان تصریح کرد: در این عملیات های منسجم 17 قاچاقچی دستگیر و 16 دستگاه خودرو و موتورسیکت نیز توقیف شده است.

شیخی خاطرنشان کرد: بر اساس نظر کارشناسان، ارزش کل کالاهای کشف شده، بیش از 30 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی در پایان ضمن تقدیر از همکاری مرزنشینان با مرزبانان در کنترل نوار مرزی، گفت: یکی از عوامل اصلی رونق اقتصادی مناطق مرزی استقرار امنیت در این مناطق است و پایداری امنیت در مرزها تاثیر مستقیم بر اقتصاد و وضعیت معیشتی مرزنشینان دارد، بنابراین همه باید برای تثبیت امنیت در این مناطق همت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز