خبرگزاری کار ایران

از سوی مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم؛

دستور العمل ارزیابی عملکرد هیات‌های استانی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۵۵۷

معاون مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از ابلاغ دستور العمل ارزیابی عملکرد هیات های استانی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید شمس الدین هاشمی، معاون مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت این وزارت، بااعلام این خبرگفت: این دستور العمل با هدف بررسی میزان تاثیر هیأت های استانی در تحقق اهداف نظام نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت مراکز آموزش عالی کشور و شناسایی نقاط قوت و ضعف آنها به منظور بهبود مستمر عملکرد هیأت های استانی، ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه این دستور العمل، مبتنی بر آئین نامه " هیات استانی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت"، تدوین شده است، اظهار داشت: دستورالعمل مذکور شامل یک مقدمه و ۴ ماده است که در آنها اهداف ارزیابی، فرآیند ارزیابی، مراحل تکمیل کاربرگ های ارزیابی و شاخص های ارزیابی تشریح شده است.

هاشمی افزود: بر اساس این دستور العمل، عملکرد هیات های استانی در قالب ۹ شاخص اصلی از جمله: ساختار، مدیریت و وظایف دبیرخانه، کمیت و کیفیت بازدیدها و گزارش ها، ارزیابی درونی و تدوین برنامه های بهبود کیفیت، فرهنگ سازی و توانمندسازی، تعامل و همکاری در استان و مرکز، کارگروه های تخصصی، سامانه آموزش عالی، عملکرد بودجه ای، اطلاع رسانی و ۲۵ نشانگر مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

معاون مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، از جمله نکات قابل توجه در این دستورالعمل را اختصاص ۱۰ امتیاز به فعالیت های خاص و خلاقانه در هیات های استانی برشمرد که در راستای تشویق آنها به نوآوری در روش ها و شیوه های نظارت و ارزیابی طراحی شده است.

هاشمی افزود: برای انجام نخستین دوره ارزیابی عملکرد هیات های استانی با توجه به دستورالعمل مورد اشاره، مقرر شده است هیات های استانی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، کاربرگ های مربوطه را تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ تکمیل و به مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم ارسال کنند و نتایج ارزیابی نیز تا پایان تیر ماه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز