خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

زمان پایان عملیات جستجوی قربانیان سانحه هوایی یاسوج همچنان نامشخص است

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۲۳۸

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به سوالات و خواسته‌های خانواده‌های جانباختگان سانحه هوایی یاسوج که صبح امروز مقابل ساختمان صلح سازمان هلال احمر تجمع کرده بودند، پاسخ داد.

شاهین فتحی در گفت‌وگو با ایلنا، در واکنش به تجمع خانواده‌های جانباختگان سانحه هوایی یاسوج مقابل ساختمان صلح هلال‌احمر به دلیل کوتاهی مسئولان و نبود مدیریت واحد در جست‌ و جوی اجساد گفت: زمان  درست عملیات جستجو و نجات را سازمان هلال احمر می‌تواند تشخیص دهد و ما باید بگوییم کار درست انجام می‌شود یا نه؛ چون تخصصی است، بنابراین باید بگویم با توجه به دمای هوای بسیار پایین منطقه، بارندگی، برف و اینکه سه متر برف روی برخی از قطعات هواپیما نشسته بود، تشخیص عملیاتی ما این بوده که این گونه انجام شود.

او با اشاره به اینکه با توجه به وضعیت سرمای بیش از حد که در ارتفاعات است و همچنین بارندگی و باد، ما نمی‌توانیم جان افراد را به خطر بیندازیم، گفت: نیروهای ما شب‌های زیادی را در ارتفاعات ماندند، فقط برای اینکه بتوانند عملیات جستجو و نجات را انجام دهند و تا الان هم با توجه به وضعیت جوی آنجا موفق بودند و خوب هم عمل کردند و تعداد زیادی از قطعات اجساد را هم به پایین منتقل کردند.

معاون عملیات هلال‌احمر تصریح کرد: تا الان بیش از ۱۲۰ بار بالگرد ما در ارتفاعات پرواز کرده، نیرو برده و قطعات اجساد را پایین تحویل داده و تمام این کارها انجام شده است؛ از همین رو من متعجبم که چرا می‌گویند، عملیات به خوبی انجام نمی‌گیرد.

فتحی همچنین در پاسخ به نگرانی خانواده‌ها از گرم شدن هوا و آسیب رسیدن به پیکرها گفت: آن بالا دمای هوا زیر ۱۵ درجه سانتی‌گراد است و گرم نشده است. باتوجه به وضعیت بارش‌ها که این چند روزه دوباره شروع شده، از شدت سرما ایستادن برای نیروهای عملیاتی بسیار سخت است. باید اطمینان دهم کار به صورت اصولی انجام می‌شود و پیش می‌رود شاید مقداری عملیات به تعویق بیفتد، اما کار به خوبی انجام می‌شود.

او همچنین در پاسخ به شبهاتی که سرعت عملیات جستجو و نجات را در سانحه هوایی یاسوج با سقوط هواپیمای ترکیه مقایسه کرده بودند، گفت: این دو سانحه اصلا قابل قیاس نیست. هواپیمای ترکیه، هواپیمایی بود که در ارتفاع پایین به کوه خورده و منفجر شده بود و ۱۱ نفر بیشتر سرنشین نداشت، اما هواپیمایی یاسوج در قله برخورد کرده بود.

فتحی در پاسخ به سوالی مبنی درباره زمان اتمام پروسه جستجو گفت: پایان عملیات بر مبنای شرایط جوی است. ما عملیات را به صورت ایمن جلو می‌بریم و سعی‌مان این است که زودتر انجام شود. تعداد زیادی از قطعات پیکرها را هم تا الان تحویل پزشکی قانونی داده‌ایم. ما به‌عنوان یک دستگاه عملیاتی همچنان در منطقه بوده و منتظر شرایط جوی هستیم تا اوضاع بهتر شود و مجددا تیم‌ها کار عملیات را شروع کنند. خانواده‌ها هم این موضوع را می‌دانند چون نماینده‌ای از آنها با ما در ارتباط است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز