خبرگزاری کار ایران

تاکید سازمان حج بر استفاده زائران از کالای با کیفیت ایرانی

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۲۲۳

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به برخی اقلام مصرفی زایران حج تمتع ۹۷ همانند جامه دان های متحد الشکل گفت: این اقلام باید از تولید با کیفیت داخلی تهیه شود.

به گزارش ایلنا، نخستین جلسه مدیران سازمان حج و زیارت در سال ۹۷، با حضور رییس سازمان حج و زیارت و معاونان و مدیران برگزار شد.

حمید محمدی در این جلسه به بررسی برنامه‌های انجام شده در حوزه معاینات پزشکی متقاضیان سفر حج تمتع، اسکان زایران، تغذیه و تدارکات، آموزش زایران و ... پرداخت.

وی تاکید کرد: اطلاع رسانی در حوزه پزشکی و ضرورت آگاهی رسانی به زایران در این زمینه باید با جدیت و سرعت انجام گیرد؛ دستور العمل لازم به مدیران کاروان ها، برای تسریع تکمیل معاینات باید هر چه سریعتر صورت پذیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت در رابطه با آموزش زایران حج تمتع ۹۷ توضیح داد: موضوع آموزش حجاج و زمانبندی لازم برای این مهم باید به صورت شفاف و هماهنگ انجام گیرد.

محمدی با اشاره به موضوع جامه دان‌های متحد الشکل و یک اندازه برای زایران گفت: جامه دان‌ها باید به صورت برنامه ریزی شده و بر اساس تولید با کیفیت داخلی انتخاب شود.

وی به موضوع «جلیقه همشکل» زایران ایرانی نیز اشاره کرد و گفت: طرح و نماد روی جلیقه‌ها بسیار حایز اهمیت خواهد بود و باید منعکس کننده نظم و انضباط حجاج باشد.

محمدی بر لزوم تسریع و منظم وظایف معاونت‌ها در زمان باقیمانده تا ایام حج تاکید کرد و گفت: تمامی مباحث اعم از اسکان، تغذیه، پزشکی، مشاعر، عرفات و. در زمان کوتاه باقیمانده تا شروع اعزام‌ها از ۲۵ تیرماه باید نهایی شود.

وی خاطرنشان کرد: مذاکرات حج ۹۷ نیز به خوبی انجام گرفته و بر اساس توافق صورت گرفته، بحث عزت و امنیت حجاج مورد تاکید است.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه به بررسی موضوع عتبات و اعزام زایران در این حوزه پرداخت و تاکید کرد: برای برون رفت از فضای نابسامان فعلی که به تضییع حقوق زائرین و دفاتر خدمات زیارتی منجر شده است باید اعزام‌های استانی عتبات عالیات در چارچوب ضوابط اجرایی سازمان، با جدیت دنبال شود.

محمدی تصریح کرد: متاسفانه کاروان‌های غیر مجاز نیز در ایام پر تردد زایران به فعالیت پرداخته اند که باید اطلاع رسانی لازم برای مردم و متقاضیان انجام گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز