خبرگزاری کار ایران

اسکان بیش از ۲.۵ میلیون مسافر در زائر سراهای امامزادگان

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۸۵۵

مدیر کل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در طرح آرامش بهاری بیش از ۱۵ میلیون نفر بار گردشگر از ابتدای تعطیلات تاکنون از امامزادگان و بقاع متبرکه کشور بازدید کرده اند و حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر نیز در زائر سراهای امامزادگان اسکان یافتند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سید محمد کاظم موسوی متقی نحوه اجرای طرح آرامش بهاری ویژه ایام نوروز امسال را مناسب ارزیابی کرد و گفت: این طرح نوروزی با آماده سازی ۲ هزار و ۷۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه دارای امکانات از ۲۷ اسفندماه تاکنون، میزبان زائران، گردشگران و مسافران نوروزی است.

وی اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه با اجرای ویژه برنامه ملی طرح نوروزی آرامش بهاری یکی از دستگاه‌های فرهنگی فعال در ایام نوروز است که ظرفیت و امکانات لازم را برای جذب و استقبال از مسافران نوروزی و ارائه خدمات گوناگون فرهنگی ،اجتماعی و اقامتی و اسکان فراهم کرده است.

موسوی متقی ادامه داد: اجرای ویژه برنامه تحویل سال نو ، برپایی سفره‌های هفت‌سین، پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری در بقاع متبرکه ، برپایی خیمه‌های معرفت شامل غرفه‌های کودک و نوجوان، حجاب و عفاف، قرآن بخوانید وجایزه بگیرید ،مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی وخانوادگی وبرپایی نمایشگاههای فرهنگی وغرفه چند رسانه ای از جمله برنامه‌های فرهنگی طرح آرامش بهاری است .

مسئول ستاد مرکزی طرح آرامش بهاری با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و گردشگری است تصریح کرد:بر اساس آخرین آمار ثبت شده در سامانه جامع مدیریت اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه کشور، از ابتدای ایام تعطیلات نوروز امسال تاکنون بیش از ۱۵ میلیون نفر بار زائر و گردشگر و مسافر از اقصی نقاط کشور به زیارت و بازدید امامزادگان و اماکن متبرکه رفته اند که از این تعداد بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هم تا ۱۱ فروردین ماه از خدمات اسکان ارائه شده در زائر سراها، کمپ های موقت و حسینیه ها و سایر اماکن اقامتی بقاع متبرکه بهره‌مند شده اند.

به گفته مدیر کل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، بیشترین آمار اسکان زائران و مسافران نوروزی متعلق به استان های اصفهان، خراسان رضوی، فارس و گلستان است.

وی تصریح کرد : این در حالی است که هنوز آمار کامل و نهایی حضور و اسکان زائران و گردشگران نوروزی در بقاع متبرکه به جهت تراکم وحجم بالای کاری در سامانه جامع مد یریت موقوفات و بقاع متبرکه به ثبت نرسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز