خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش خبر داد:

کنکور ۹۷ بدون تغییر ماند/فرآیندِ امتحانات نهایی در سال ۹۸ الکترونیکی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۵۳۹

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال ۹۸ همه فرآیندِ امتحانات نهایی بصورت الکترونیکی انجام و در نهایت منجر به صدور کارنامه الکترونیکی خواهد شد.

عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره تعیین تکلیفِ ضرایب کنکور و همچنین تاثیر سوابق تحصیلی دانش آموزان در نتایج آزمون سراسری و تغییرات احتمالی در چگونگی برگزاری کنکور ۹۷، گفت: بنابر تصمیمِ شورای سنجش و پذیرش دانشجو، کنکور سال ۹۷ مانند سال ۹۶ خواهد بود و تغییری در چگونگی روند آزمون وجود ندارد.

او در واکنش به این موضوع که پیشتر برخی مسئولان از تاثیر ۴۰ درصدیِ نمرات امتحان نهایی در کنکور سال  ۹۷ خبر داده بودند، ادامه داد: اینکه آقای زرافشان در جایی سخن از تاثیرِ ۴۰ درصدیِ نمرات امتحانات نهایی به میان آوردند، صرفا در قالبِ یک پیشنهاد بوده که در آن کارگروه مطرح شده است. باید توجه داشت که این پیشنهاد هنوز در شورای سنجش و پذیرش به بحث گذاشته نشده و معلوم نیست که شورا چه تصمیمی درباره این پیشنهاد بگیرد.

عمادی گفت: در واقعِ این شورا است که با بحث و تبادل نظر، در مورد میزانِ درصد اعمال سوابق، آنهم بسته به تعداد دروسی که نهایی خواهد شد، تصمیم گیری می‌کند، لذا در حال حاضر که هنوز دروس نهاییِ پایه دوازدهم و همینطور پایه یازدهم مشخص نشده است، نمی‌توان درباره آن اظهار نظر کرد و این امر؛ یعنی اعمال سوابق،  لزوما منوط به دروسی است که نهایی می‌شوند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش افزود: اگر که فقط دروس پایه دوازدهم نهایی شوند، یک درصدی از  تاثیر سوابق را خواهیم داشت و اگر دروس پایه دوزادهم به علاوه دروس پایه یازدهم، نهایی شوند، آنگاه میزانِ درصدِ تاثیر سوابق نیز متفاوت خواهد بود، بنابراین چون شورا هنوز تصمیمی در این مورد اتخاذ نکرده، ما نیز این موضوع را به زمانی که انشالله شورا نظرش را اعلام کند، موکول خواهیم کرد.

وی ادامه داد: از نظر آموزش و پرورش و مطابقِ آیین نامه آموزشیِ دوره متوسطه دوم، دروس پایه دوازدهم نهایی خواهد شد، یعنی آنچه که در مورد دروس امتحان نهایی می‌توان گفت این است؛ هنوز شورای عالی آموزش و پرورش دروس پایه دوزادهم را که امتحان نهایی خواهند داشت، مشخص نکرده است.

عمادی گفت: با این وجود کاملا واضح است که در پایه دوازدهم امتحان نهایی خواهیم داشت، ولی اینکه آیا در پایه های دیگر مثل یازدهم نیز امتحان نهایی داشته باشیم یا خیر، بستگی به مباحثی دارد که میان آموزش و پرورش،  وزارت علوم و شورای سنجش و پذیرش دانشجو رد و بدل می شود و اگر قرار شد درصد بالاتری از اعمال تاثیر سابق تحصیلی در آن شورا به تصویب برسد، ممکن است در پایه های پایین تر، بویژه پایه یازدهم هم امتحان نهایی داشته باشیم.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش درباره پیشرفتِ کارِ سامانه کارنامه الکترونیک گفت: در این سامانه، ارسال سوال و تصحیح اوراق امتحانی که هم اکنون بصورت الکترونیکی انجام می شود، در واقع بخشی از یک فرایند است؛ فرایندی که در نهایت منجر به این می شود که  امتحانات بصورت الکترونیکی به انجام برسد.

وی ادامه داد: در واقع ما بخشی از کار را که ورود نمرات به سامانه بود، سه - چهار سال است که صورت می دهیم، اما بحث تصحیح الکترونیک و همچنین ارسال نمرات بصورت الکترونیکی باقی مانده بود که دی ماه امسال، بصورت آزمایشی انجام دادیم. خرداد، شهریور و دی ماه سال ۹۷ نیز کماکان این کار را ادامه می دهیم تا تدریجا سامانه مستقر شود. به این ترتیب امیدواریم که انشالله در سال ۹۸ همه فرآیندِ امتحانات نهایی بصورت الکترونیکی انجام و  در نهایت منجر به صدور کارنامه الکترونیکی شود.

وی درباره کمیت امتحانات خرداد ماه ۹۷ گفت: جمعیت شرکت کننده در امتحانات نهایی خرداد آینده، کم است؛ چراکه پایه سوم و دوازدهم نداریم. در حال استقرار پایه دوازدهم هستیم که در واقع سال تحصیلی آینده مستقر می شود. پایه سوم نظام قدیم هم که دیگر برچیده شد. بنابراین خرداد ۹۷ ما داوطلبان آزاد و دانش آموزان یک سالِ پیش دانشگاهی را داریم که جمعیتِ حاضر در امتحانات بطور مثال در مقایسه با خرداد ۹۸، شاید درحد یک سوم باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز