خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

وجود ۲۵۴ پرونده تخلف در شهرداری/ ملاحظات انسانی در تعدیل نیروهای مازاد

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۳۲۰

معاون منابع انسانی شهردار تهران از وجود ۲۵۴ پرونده تخلف در شهرداری خبر داد.

ابراهیم شیخ، معاون منابع انسانی شهردار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به معضلات شهرداری تهران در رابطه با نیروهای انسانی درخصوص میزان تخلفاتی که در سال جاری منجر به تشکیل پرونده شده است، ‌گفت:‌ تمام تخلفاتی که در شهرداری تهران صورت می‌گیرد از سوی سازمان‌های نظارتی داخل شهرداری یا سازمان محترم بازرسی به هیات‌های تخلفات اداری شهرداری تهران ارجاع می‌شود.

وی ادامه داد: پرونده‌ها در هیات‌های تخلفات اداری مورد بررسی قرار می‌گیرد و احکام لازم برای افراد صادر می‌شود تا این لحظه پرونده‌ها به سرعت در حال اجراست و حداکثر ظرف مدت سه ماه بررسی‌ها به پایانی می‌رسد.

شیخ در رابطه با آمار پرونده‌هایی که سال گذشته به این هیات ارجاع شده است، گفت: سال گذشته ۲۵۴ پرونده در مجموعه شهرداری تهران مطرح و مورد ارزیابی قرار گرفته است. براساس قانون بیش از ۳۰ عنوان تخلف اداری شناخته شده است که در چارچوب همین عناوین و موضوعات پرونده تشکیل شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد و فرآیند بررسی سه ماه است.

وی با بیان اینکه تخلفات کارکنان شهرداری در رابطه با باغات جزو همین ۳۰ مورد است، افزود: برخی از پرونده‌ها وجود دارد که از شأنیت هیات‌های تخلف اداری داخل شهرداری خارج است.اینگونه پرونده‌ها در ریاست جمهوری، هیات عالی و هیات‌های مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون شهردار هیچ آماری از تعداد تخلفاتی که به نهادهای فرادست گزارش شده، ارائه نداد و در ادامه با اشاره به بحران نیروهای مازاد در شهرداری تصریح کرد: معاونت برنامه‌ریزی در این راستا برنامه‌ای تهیه و ارائه کرده است و در یک جلسه غیرعلنی و با حضور همه اعضای شورای شهر آن را به اعضای شورا ارائه کرده است.

وی در تشریح برنامه معاونت منابع نیروی انسانی گفت: این سمت راهبردی و برنامه اقدام در جمع صاحبنظران در باغ کتاب رونمایی شده است. این سند راهبردی توسط برجسته‌ترین متخصصان منابع انسانی کشور تهیه شده است و در این سند ۹ چالش اصلی شناسایی شده و در راستای رفع چالش‌ها راهبرد استراتژیک‌های تعیین شده است.

شیخ با بیان اینکه ۱۰۳ شاخص برای پایش این راهبردها تعیین شده است، افزود: موضوع اساسی‌ای که به دنبال آن هستیم بحث اخلاق‌مداری است که این اخلاق‌مداری شامل اخلاق‌مداری اسلامی، حرفه‌ای و سازمانی می‌شود. همچنین چابک‌سازی، هوشمندسازی، التزام به شایستگی و اخلاق‌مداری و توجه به رفاه حال و آینده کارکنان جزو این شاخص‌ها محسوب می‌شود و بر همین اساس عمل می‌کنیم.

معاون شهردار تهران در واکنش به این سوال که قرارداد چه تعداد نیروی مازاد در سال جدید تمدید نخواهد شد، تصریح کرد: در حال حاضر مشغول ارزیابی عملکرد کارکنان هستیم و قصد داریم استراتژی‌های مناسب را در این رابطه اتخاذ کنیم. البته باید در این رابطه به ملاحظات انسانی توجه کنیم و همین ملاحظات انسانی کار در این رابطه را دشوار می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز