خبرگزاری کار ایران

شهریه‌ 18 میلیون تومانی در مدارس غیردولتی

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۹۵۱

عضو شورای شهر تهران از شهریه‌ 18 میلیون تومانی در مدارس غیردولتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا صدراعظم نوری در پنجاه و دومین جلسه شورای شهر تهران پیشنهاد داد مدارس و واحدهای آموزشی غیرانتفاعی و مراکز ورزشی خصوصی مشمول تخفیف و تسهیلات در پرداخت هزینه آب نشوند.

صدراعظم نوری با اشاره به بحران آب در دنیا و ایران گفت: بحران آینده کشورها مساله آب است اما در کشور ما قدر و ارزش آب دیده نمی‌شود و مصرف بی‌رویه است. به عنوان مثال هر نفر در تهران روزانه 250 لیتر آب مصرف می‌کنند که دو برابر استاندارد جهانی است.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه اگر این روند ادامه یابد شاهد شرایط غیرقابل تحملی برای شهروندان خواهیم بود، افزود: منابع تجدید پذیر آب در ایران 1600 لیتر است. اما متوسط آن در دنیا هفت هزار لیتر است.  بنابراین اگر برداشت آب از منابع موجود با همین روند ادامه پیدا کند شاهد شرایط غیرقابل تحملی برای شهروندان خواهیم بود. بنابراین پیشنهاد می‌کنم قیمت آب‌بها واقعی شده و در تبصره 1 بند 1 املاک دارای کاربرد ورزشی و آموزشی از شمول تخفیف حذف شوند.

وی ادامه داد: شهریه مقطع ابتدایی و مهدکودک‌ها میلیونی است و فعالیت‌های ورزشی در مجموعه‌های خصوصی هزینه بسیار بالایی از مردم دریافت می‌کنند. بنابراین دلیلی ندارد که مشمول تخفیف و تسهیلات شوند.

وی ادامه داد: برخی از مدارس غیردولتی سالیانه 18 میلیون تومان به عنوان شهریه دریافت می کنند و چرا باید اینگونه مدارس شامل تخفیف شود.

خداکرمی نیز به عنوان موافق و پیشنهاد صدراعظم نوری گفت:‌ چرا باید از یارانه و خدمات دولتی تسهیلات به اماکنی تعلق گیرد که از مردم پایین‌تر پول دریافت می‌کنند.

همچنین شهربانو امانی عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک به عنوان مخالف در حمایت از بخش خصوصی گفت: همه می‌دانیم که 70 درصد جمعیت بالای 20 سال افزایش وزن دارند. در نتیجه باید ورزش را ترویج دهیم. اماکن دولتی تسهیلات، خدمات و یارانه‌های فراوان می‌گیرند و دلیلی ندارد وقتی بخش خصوصی در حال جان گرفتن است مانع کارش شویم.

در ادامه این پیشنهاد به رای گذاشته شد اما با مخالفت اکثریت اعضا به تصویب نرسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز